Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken als financierders van onze (publieke) media?

Steeds vaker kunnnen tv-programmamakers niet de kwaliteit maken die zij willen. De overheid stelt steeds minder geld beschikbaar voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En dus voelen ze zich steeds vaker gedwongen om content voor de massa te maken. Het geld moet immers uit Reclame komen, en in de wereld van de traditionele reclame draait alles om de wet van de Grote Cijfers.

related partner content for mobile comes here

Zie hier het dilemma van Nederland A, B en C.

Maar wat nu als je merken direct aan de content koppelt? Merken die programma's, die er zonder hen niet zouden zijn, echt mogelijk maken of zelfs co-produceren?

Dan associëren die merken zich 1-op-1 met iets wat de ontvanger graag ziet/luistert/doet. Het gaat dan veel minder om de massa, en veel meer om waardevolle contacten. De doelgroep kiest voor het contact en waardeert het daardoor veel meer.

En de Makers? Worden zij dan beperkt in hun vrijheid? Moeten ze dan kritiekloos worden? Het product van de sponsor te pas en te onpas laten zien? Wij - de generatie die is opgegroeid in de tijd van Sluikreclame - zijn daar natuurlijk bang voor. Maar de Internetgeneratie weet dat dat niet zo hoeft te zijn.

In de stond in ieder geval een leuk artikel over deze ontwikkeling. Met daarin natuurlijk ook de case van Philips, die alle reclame rond "60 Minutes" opkocht en vervolgens de helft teruggaf aan de redactie.

Enabling relevant content, zeg maar.

Ik denk zelf dat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn voor de spagaat waar ons Publieke tv-bestel zich nu in bevindt.

Maar dan moeten merken zich bescheiden op durven stellen. Laat de inhoud aan de makers over en hou je zelf bezig met de marketing.

Misschien dat de Makers hun angst voor het pushy gedrag van merken dan opzij durven te zetten... en misschien dat de overheid dit binnen het publieke bestel mogelijk maakt. Wie weet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in