RTL versloeg Volkskrant TV bij de NS
Ook Volkskrant TV was in de race voor de prestigieuze NStv, zoals die gisteren is gelanceerd in een proefopstelling op de lijn Haarlem - Heerlen Maastricht. Dat vertelde Frank Eijken me. Hij is sinds een paar maanden, voor wie het niet meer kan bijhouden, de operationeel directeur van RTL Nederland. Hij versloeg in de pitch voor NStv ook zijn vorige werkgever, SBS6, zo vertelde Eijken.
De NS had twee andere partijen uitgenodigd, zei hij, behalve RTL en SBS verrassenderwijs ook Volkskrant TV, de joint-venture met Palazzina. Maar RTL won de race, tot groot genoegen van Eijken. Hij ziet het als een belangrijke stap in de multimediastrategie die 'bijna af is' volgens Eijken. De strategie komt simpelweg neer op 'anywhere, anytime' de RTL-content uitventen, maar de uitwerking zal ongetwijfeld meer behelzen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisRTL wil minder afhankelijk worden van reclame-inkomsten en meer content verkopen. Hoe dat in de trein zal zijn moet uit de vijf maanden durende proef blijken. Eijken mag in de 13 minuten durende programma's, 's morgens, 's middags en 's avonds, steeds drie spots van 30 seconden opnemen. Onder meer Sony gaat de proef op de som nemen met NStv. En het begint zonder geluid met ondertiteling om reizigers die niet kijken niet te irriteren. Maar de proef bevat ook een test met tv met geluid. RTL zet er onder meer nieuws en RTL Boulevard op,
het bedrijfsmodel voor deze narrowcasting moet gedurende de proef vorm krijgen. Leuk is het wel. En ook grappig dat KPN, die internettoegang in dezelfde trein op proef brengt, straks met IPTV die reizigers individueel kunnen genieten, of Digitenne op de laptop, juist die NStv weer concurrentie kan aandoen. Ludolf Rasterhoff, de tv-baas van KPN, vindt dat geen probleem. Ook wat hem betreft voor IPTV 'anywhere, anytime'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid