Alweer een Hollands merk 'verpatst'?
Pepsico koopt Duyvis, dat mooie Hollandse Nootjesmerk. En, wat zal er dan gaan gebeuren met Duyvis, vragen wij ons natuurlijk onmiddellijk af...
Waarom heeft die nieuwe club, die zich sterk gaat maken voor Hollandse merken Duyvis niet gekocht?
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaNou, eerlijk gezegd moet ik het nog zien of die Oude Hollandse Meesters weer tot een bloeiend leven kunnen worden gewekt.
Want laten we eerlijk zijn... hoe vaak kopen jullie nootjes / chips / zoutjes...
En hoe vaak daarvan kopen jullie Duyvis???
Waarom zie ik het schap van de 'verse noten' van Albert Heijn maar uitdijen en kan ik de Duyvis pinda's nergens vinden?
Ook Duyvis is al jarenlang - net als merken als Hak / Jonker Fris / Zeeuws Meisje / Chefarine 4 geen Focusmerk meer waar door de merkeigenaar in wordt geïnvesteerd en geinnoveerd. Uitmelken en elk jaar weer (meer) opleveren zal wel het adagio zijn geweest en daarmee is het einde van deze merken al jaren geleden aangekondigd.
Een sterk merk innoveert, evolueert mee met de marktontwikkelingen, neemt de lead en laat van zich horen....
Alleen omdat het Hollands is, zullen de mensen het echt niet zo snel kopen, dat geeft toch te weinig meerwaarde.
Andere "Hollandse" merken als Hero & Peijnenburg & Postbank laten zien dat je wel weer leading kunt worden, maar dat is toch door andere drivers aan te spreken dan die van het chauvinisme....
Dat werkt in Nederland nou eenmaal niet zo sterk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid