Overslaan en naar de inhoud gaan

Alweer een Hollands merk 'verpatst'?

Door gastblogger Willy de Graaff
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pepsico koopt Duyvis, dat mooie Hollandse Nootjesmerk. En, wat zal er dan gaan gebeuren met Duyvis, vragen wij ons natuurlijk onmiddellijk af...

related partner content for mobile comes here

Waarom heeft die nieuwe club, die zich sterk gaat maken voor Hollandse merken Duyvis niet gekocht?

Nou, eerlijk gezegd moet ik het nog zien of die Oude Hollandse Meesters weer tot een bloeiend leven kunnen worden gewekt.

Want laten we eerlijk zijn... hoe vaak kopen jullie nootjes / chips / zoutjes...

En hoe vaak daarvan kopen jullie Duyvis???

Waarom zie ik het schap van de 'verse noten' van Albert Heijn maar uitdijen en kan ik de Duyvis pinda's nergens vinden?

Ook Duyvis is al jarenlang - net als merken als Hak / Jonker Fris / Zeeuws Meisje / Chefarine 4 geen Focusmerk meer waar door de merkeigenaar in wordt geïnvesteerd en geinnoveerd. Uitmelken en elk jaar weer (meer) opleveren zal wel het adagio zijn geweest en daarmee is het einde van deze merken al jaren geleden aangekondigd.

Een sterk merk innoveert, evolueert mee met de marktontwikkelingen, neemt de lead en laat van zich horen....

Alleen omdat het Hollands is, zullen de mensen het echt niet zo snel kopen, dat geeft toch te weinig meerwaarde.

Andere "Hollandse" merken als Hero & Peijnenburg & Postbank laten zien dat je wel weer leading kunt worden, maar dat is toch door andere drivers aan te spreken dan die van het chauvinisme....

Dat werkt in Nederland nou eenmaal niet zo sterk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in