Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf stunt met overname Relatieplanet

Contactmomenten, daar draait het allemaal om in de mediamarketing volgens De Telegraaf.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En dus koopt per 1 januari 2006 in één keer 70 procent van en ook 70 procent van .

related partner content for mobile comes here

Telegraaf wordt daarmee de grootste in dating.

De Telegraaf wordt hiermee direct marktleider op het gebied van dating, met een database van ruim 600.000 actieve profielen. En de uitgever voorziet snelle groei door het hoge bereik van de reeds bestaande titels.

Relatieplanet.nl is de meest bezochte datingsite in Nederland en één van de grootste in België. Sinds de oprichting in 2002 heeft de site meer dan 1,1 miljoen singles ingeschreven.

De site beschikt momenteel over bijna 400.000 actieve bezoekersprofielen en heeft maandelijks meer dan 1 miljoen unieke bezoekers. Iwannadate.nl heeft ongeveer 200.000 actieve profielen en bezoekers.

De verkopende partij heet Chris van Tuijl. Deze Groninger, voorheen actief in Leek en nu in Roden, is behalve een van de stilste ook een van de meeste succesvolle internetondernemers in Nederland.

Ver weg van het gekwetter in Amsterdam en omgeving heeft hij met Relatieplanet een kunststukje geflikt door deze de grootste van Nederland te laten worden. Met Iwannadata deed hij hetzelfde kunstje gewoon nog een keer.

De Telegraaf maakt geen overnamebedragen bekend, maar Van Tuijl is binnen. Hij blijft bovendien gewoon lekker actief met de dienst en mag van De Telegraaf gewoon in Groningen blijven zitten.

De over te nemen sites worden onderdeel van Telegraaf Classified Media, een recent opgericht onderdeel volgens de holding. Dit onderdeel moet voorzien bijdragen aan de groei in contacten die Telegraaf met bijvoorbeeld Speurders online al heeft ingezet.

Dit onderdeel "...brengt Vraag en Aanbod in de klassieke markten bij elkaar door middel van dagbladen, magazines, evenementen, internetsites en mobiele toepassingen. Naast de twee datingsites zijn Speurders.nl, Vacaturekrant.nl, AutoTelegraaf, Woonkrant, Botentekoop.nl en Campers & Caravans onderdeel van Classified Media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in