Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezinnen houden hand op de knip met Sint

Ruim de helft van de Nederlanders is van plan om dit jaar Sinterklaas te vieren. Sinterklaas wint het in populariteit nog steeds van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim de helft van de Nederlanders is van plan om dit jaar Sinterklaas te vieren. Sinterklaas wint het in populariteit nog steeds van de Kerstman als het aankomt op het geven van cadeaus aan elkaar, blijkt uit onderzoek van MarketResponse onder 500 personen.
Over het algemeen verwachten Nederlanders dit jaar niet meer geld uit te geven aan Sinterklaas dan vorig jaar. Vooral gezinnen, traditioneel de grootste besteders, houden de hand op de knip. De verwachte bestedingen aan Kerstcadeaus evenaren de uitgaven in 2004.

related partner content for mobile comes here

Van degenen die 5 december ook vorig jaar
hebben gevierd, denkt 15 procent dit jaar minder geld te gaan uitgeven dan vorig jaar, 8 procent verwacht meer te gaan besteden en driekwart zegt ongeveer evenveel te gaan besteden. Vooral gezinnen met schoolgaande kinderen zullen dit jaar bezuinigen op Sinterklaascadeaus (29 procent verwacht lagere uitgaven tegenover 6 procent hogere uitgaven).

Gemiddeld verwacht men ongeveer 135 euro aan Sinterklaascadeaus uit te geven; dit bedrag varieert van gemiddeld 110 euro in huishoudens zonder kinderen tot 186 euro in gezinnen met kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar.

De verwachte uitgaven aan Kerstcadeaus zijn ongeveer gelijk aan de bestedingen in 2004; schattingen komen uit op gemiddeld 185 euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in