Atom Shockwave start in-game advertising netwerk


Het bedrijf volgt hiermee game-ontwikkelaard Massive Inc. en DoubleFusion, die eerder met een soortegelijk business model kwamen.
Met het nieuwe platform hoopt Shockwave sneller en makkelijker nieuwe games te voorzien van reclame-uitingen. De uitingen in een racespelletje zijn dan bijvoorbeeld te zien op billboards langs de kant van de weg, die oplichten als je er langs rijdt, of op de zijkant van vrachtauto’s, maar er is natuurlijk meer mogelijk. Adverteerders als Sprint, Sony Pictures, Tag en SBC doen er al aan mee.
Atom Shockwave verdient al aardig met uitingen die te zien zijn tijdens het downloaden van een game. Daarnaast verdient het bedrijf goed met sponsoring van grote adverteerders, alhoewel ze geen cijfers geven. Een van de populairste games op Shockwave.com is Red Line Rumble, een race met speelgoedautootjes, gesponsord door Radio Shack.
Het nieuwe netwerk moet nu ook ruimte bieden aan adverteerders die zelf niet zoveel tijd en geld te besteden hebben.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid