Overslaan en naar de inhoud gaan

Atom Shockwave start in-game advertising netwerk

Online game-ontwikkelaar Artom Shockwave lanceert een netwerk voor in-game advertising, het Shockwave Immersive Network.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf volgt hiermee game-ontwikkelaard Massive Inc. en DoubleFusion, die eerder met een soortegelijk business model kwamen.
Met het nieuwe platform hoopt Shockwave sneller en makkelijker nieuwe games te voorzien van reclame-uitingen. De uitingen in een racespelletje zijn dan bijvoorbeeld te zien op billboards langs de kant van de weg, die oplichten als je er langs rijdt, of op de zijkant van vrachtauto’s, maar er is natuurlijk meer mogelijk. Adverteerders als Sprint, Sony Pictures, Tag en SBC doen er al aan mee.

related partner content for mobile comes here

Atom Shockwave verdient al aardig met uitingen die te zien zijn tijdens het downloaden van een game. Daarnaast verdient het bedrijf goed met sponsoring van grote adverteerders, alhoewel ze geen cijfers geven. Een van de populairste games op Shockwave.com is Red Line Rumble, een race met speelgoedautootjes, gesponsord door Radio Shack.
Het nieuwe netwerk moet nu ook ruimte bieden aan adverteerders die zelf niet zoveel tijd en geld te besteden hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in