Consument wordt steeds onverschilliger
Bijna de helft van de consumenten (45 procent) geeft aan, aankopen te doen uit verleiding en niet uit noodzaak. Twintig jaar geleden was dit nog maar 30 procent. Dit blijkt uit onderzoek van de Future Foundation van Experian, een denktank die consumentengedrag onderzoekt en voorspelt.
Ook blijken consumenten vaak tegenstrijdig in hun gedrag te zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld een week lang gezond eten, zodat ze daarna flink kunnen drinken en eten. Anderen bekommeren zich om het milieu, maar rijden niet in een milieuvriendelijke auto.
Verder blijkt dat - voornamelijk jonge - consumenten (tussen de 18 en 24 jaar) steeds minder geïnteresseerd in de politiek zijn. Negen van de tien ondervraagden geeft aan dat jonge mensen meer geïnteresseerd zijn in celebrities dan in politiek. Onder jongeren zelf is het aantal zelfs 19 van de 20 van de ondervraagde jongeren. Eenderde van de respondenten onder de 35 jaar vindt zelfs dat stemmen zonde van hun tijd is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid