Belgen krijgen ruim aanbod iDTV


De VS en het Verenigd Koninkrijk zijn al jaren goed bezig met interactieve, digitale televisie. Wat vooral lekker loopt zijn elektronische programmagidsen, video on demand en natuurlijk gaming. De Belgen komen nu ook los op dit gebied. Skynet test iDTV bij 1.000 Belgische gezinnen, Belgacom TV is van plan pay per view en video on demand te lanceren. Partijen spreken met elkaar om samen platforms (zoals ADSL en VDSL) op te zetten. Telenet is al bezig, en bereikt momenteel 60 procent van de Vlaamse gezinnen via de kabel. Telenet is er, met de hulp van Interkabel, in geslaagd de voornaamste spelers in zijn aanbod op te nemen, zoals VRT, VMMa en SBS/VT4. Voorstanders van iDTV wijzen op de mogelijkheden op het gebied van merkbeleid, dm en promotie via iDTV. Waar iedereen het over eens is: hoe groter het succes van iDTV straks is, des te meer pijn zullen de klassieke tv-zenders lijden. Zij zien immers hun bereikscijfers dalen.
Bron: MediaMarketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid