Heineken schrapt tv-budget in Engeland
Heineken gaat in Engeland het ongeveer 10 miljoen euro tellende tv-budget inruilen voor sportsponsoring. Het biermerk vindt dat de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
In een interview met The Times zegt managing director Rob Marijnen dat het steeds moeilijker wordt de belangrijkste doelgroep 18-26 te bereiken via tv. ‘De overvolle reclameblokken maken het moeilijk om op te vallen. Ook is tv-reclame erg duur en de vraag is of het nog effectief is.’
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Marijnen sluit overigens niet uit in de toekomst gewoon weer op tv te adverteren. ‘Maar voor nu kijken we naar andere wegen om het merk Heineken meer zichtbaar te maken.’ De Uefa Champions League-campagne en sponsoring, waarvoor Strawberry Frog Amsterdam verantwoordelijk is, blijft uiteraard wel gehandhaafd (Brandrepublic).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid