Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken schrapt tv-budget in Engeland

Heineken gaat in Engeland het ongeveer 10 miljoen euro tellende tv-budget inruilen voor sportsponsoring. Het biermerk vindt dat de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een interview met The Times zegt managing director Rob Marijnen dat het steeds moeilijker wordt de belangrijkste doelgroep 18-26 te bereiken via tv. ‘De overvolle reclameblokken maken het moeilijk om op te vallen. Ook is tv-reclame erg duur en de vraag is of het nog effectief is.’

related partner content for mobile comes here

Marijnen sluit overigens niet uit in de toekomst gewoon weer op tv te adverteren. ‘Maar voor nu kijken we naar andere wegen om het merk Heineken meer zichtbaar te maken.’ De Uefa Champions League-campagne en sponsoring, waarvoor Strawberry Frog Amsterdam verantwoordelijk is, blijft uiteraard wel gehandhaafd (Brandrepublic).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in