Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe marketing in luchtvaart

Knappe marketeer die nog gaatjes vindt in een overvolle markt. Of beter gezegd, met een nieuw concept komt waardoor bestaande markten een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Knappe marketeer die nog gaatjes vindt in een overvolle markt. Of beter gezegd, met een nieuw concept komt waardoor bestaande markten een nieuwe dimensie krijgen. Dat is het geval met de komst van de nieuwe luchtvaartmaatschappijen op de Atlantische route, en .

related partner content for mobile comes here

Volgens Economist luiden de twee maatschappijen een nieuwe episode in de luchtvaartmarkt in, die van de gespecialiseerde diensten op bepaalde trajecten, gericht op specifieke doelgroepen.

Immers, de overeenkomst tussen Maxjet en Eos is hun keuze om, vooralsnog, louter op de route Londen-New York op en neer te vliegen. Beide maatschappijen vliegen tussen JFK en Stansted.

Eos is de meest opvallende nieuwkomer. De maatschappij is opgericht door David Spurlock, voorheen een topmanager bij British Airways. Hij heeft 87 miljoen dollar durfkapitaal weten op te halen om zijn exclusieve zakenvluchten vorm te geven.

Bij Eos zit je immers met hooguit 48 personen in een Boeing 757 waar er normaliter wel 200 tot 250 in gaan. Je krijgt dus voldoende zit- en ligruimte, maar ook eigen dvd-speler, eventueel Chinees voedsel, en verder de nodige luxe.

Maxjet begon oorspronkelijk als aanbieder van zo goedkoop mogelijke transatlantische vluchten maar hield het niet vol tegen de tijdelijke aanbiedingen van de grote carriers die daarmee hun restcapaciteit vulden. Dus besloot hij om zich te richten op de zakelijke reiziger met oog voor de portemonnee. Zijn Boeing 767 toestellen bieden nu plaats aan 102 passagiers, ongeveer de helft van normaal en hij biedt vluchten aan voor zo'n 1.600 dollar.

BA zit ondertussen niet stil en belooft in januari met een aangepaste business class te komen op haar voornaamste route, die naar New York, en ook met de nodige aanbiedingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in