Svedka wil best tegen wat schenen schoppen
De nieuwe campagne van Svedka wodka in de Verenigde Staten zou wel eens tegen een aantal zere benen kunnen zijn.
Goes great with a $450,00 pack of cigarettes, is de tekst in één van de uitingen. Svedka says "Thank you" for making the gay man's fashion gene available over-the-counter in 2033 is een andere.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe campagne is gesitueerd in 2033 (als je naar de site gaat moet je aantonen dat je boven de 18 bent, als je je geboortedatum invoert krijg je alvast te horen hoe oud je in 2033 bent) en de bindende factor is de 'femme bot' Svedka grl - een soort kale Lara Croft.
Bedenkers Jon Stewart en Doug Cameron van reclamebureau Amalgamated in New York, vinden dat een iconoclastisch merk als Svedka tegen heilige huisjes moet kunnen schoppen. 'De campagne moest Pat Robertson's ergste nachtmerrie worden', aldus het tweetal.
Robertson is de grondlegger van het Christian Broadcasting Network.
Stan Winston, die ook de special effects deed in The Terminator en Edward Scissorhands, creëerde Svedka grl. Zij moet tot de verbeelding van beide sexen spreken door een 'zowel erotische als krachtige uitstraling'.
Door de campagne in de toekomst te situeren hebben de makers een handige zet gedaan. Nu kunnen ze namelijk pretenderen dat Svedka het nummer 1 wodkamerk in de V.S. is, terwijl het in feite momenteel vijfde in de markt is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid