Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven in adverteren op Bluetooth

Inspiro en Blink beginnen op korte termijn in Nederland met het aanbieden van advertenties via Bluetooth aan mobiele telefoons.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een groot telefoniebedrijf waarvan de naam nog niet bekend wordt gemaakt, gaat de technologie introduceren in zijn eigen winkels, zo schrijft Emerce. Inspiro is nog bezig met proeven en hoopt begin volgend jaar een start te maken.

related partner content for mobile comes here

Erik Bakermans van Blink legt uit dat zijn bedrijf mensen die in de winkel staan een aanbieding toe wil sturen. ‘Komen ze in een andere vestiging, dan worden ze automatisch herkend.’ Volgens Wijnsma is zijn bedrijf in gesprek met grote adverteerders.

Blink wil de consument niet lastig vallen met ongewenste reclame. ‘Wij doen alleen aanbiedingen in winkels’, zegt Bakermans. Het gaat volens hem om een opt-in technologie. De ontvangst van elk bericht moet dus door de ontvanger bevestigd worden.

In Engeland is al gestart met adverteren op Bluetooth. Filter UK deed dit voorjaar in Londen een proef met billboards die berichten sturen naar telefoons met Bluetooth. 17 Procent van de consumenten was bereid om een advertentieclip voor het nieuwe album van Coldplay te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in