Bedrijven in adverteren op Bluetooth


Een groot telefoniebedrijf waarvan de naam nog niet bekend wordt gemaakt, gaat de technologie introduceren in zijn eigen winkels, zo schrijft Emerce. Inspiro is nog bezig met proeven en hoopt begin volgend jaar een start te maken.
Erik Bakermans van Blink legt uit dat zijn bedrijf mensen die in de winkel staan een aanbieding toe wil sturen. ‘Komen ze in een andere vestiging, dan worden ze automatisch herkend.’ Volgens Wijnsma is zijn bedrijf in gesprek met grote adverteerders.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBlink wil de consument niet lastig vallen met ongewenste reclame. ‘Wij doen alleen aanbiedingen in winkels’, zegt Bakermans. Het gaat volens hem om een opt-in technologie. De ontvangst van elk bericht moet dus door de ontvanger bevestigd worden.
In Engeland is al gestart met adverteren op Bluetooth. Filter UK deed dit voorjaar in Londen een proef met billboards die berichten sturen naar telefoons met Bluetooth. 17 Procent van de consumenten was bereid om een advertentieclip voor het nieuwe album van Coldplay te downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid