Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Meer restricties graag!’

Onderzoek brengt een nieuwe trend aan het licht: Assault on Pleasure.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Assault on Pleasure verwijst naar een verharding van consumentenattitudes: consumenten zijn meer bereid om restricties aan mensen en organisaties op te leggen die hun algemene levenskwaliteit kunnen beïnvloeden. Zo vindt bijvoorbeeld 80 procent van de respondenten dat alcohol op de werkplek niet toegestaan zou moeten worden, meent 39 procent dat four-wheel drives in het stadscentrum verboden moeten worden en zou volgens 70 procent de financiële sector gereguleerd moeten worden - wellicht vanwege groeiende consumentenschulden. Ook de houding tegenover reclame verandert. Zo vindt 45 procent van alle volwassenen dat het voedingsbedrijven verboden zou moet worden reclame te richten op kinderen. Hoe moeten bedrijven reageren op Assault on Pleasure? Onder meer door consumenten te laten weten dat ze serieus genomen worden. Zoals McDonald’s dat voor z’n nieuwste, gezondere menu’s adverteerde met de kop ‘We hear you’.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in