Overslaan en naar de inhoud gaan

Chris Anderson van Wired Magazine bij Zeitgeist

De volgende spreker op Zeitgeist was Chris Anderson, Chief Editor van Wired Magazine. Hij kondigde aan dat in juni 2006 zijn boek uitkomt.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De volgende spreker op Zeitgeist was Chris Anderson, Chief Editor van . Hij kondigde aan dat in juni 2006 zijn boek uitkomt. Zijn verhaal was uitstekend. Hij gaf aan dat de filmindustrie zich alleen focust op de Blockbuster hits. Maar dat er op internet zeker ook ruimte is voor niches en pull content.

related partner content for mobile comes here

Hij haalde ook de muziekindustrie aan als voorbeeld. Vroeger moest een artiest eerst langs de studio en het label zien te komen. Tegenwoordig heeft een opkomend artiest genoeg aan een internet pc en podcasting om (via de blogosfeer) bekend te raken en uit te groeien tot een Blockbuster. Van underground naar upperground!

Met mooie voorbeelden liet hij zien hoe de platte hiërarchie van internet zorgt dat het juiste product bij de juiste personen terecht kan komen via on-demand of pull. Ook gaf hij aan dat peers luisteren naar andere vertrouwde peers en dat ants (klanten) tegenwoordig megafoons hebben: they will promote for free, while telling through advertising can be very expensive!

Zijn slotboodschap: e-fluentials kunnen via blogs hele groepen voorzien van boeken of playlists. Vertrouwde filters als Google, e-fluentials en blogs hebben de toekomst op internet. Michael Moon noemt dit de vertrouwde merken of Trusted Networks.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in