Chris Anderson van Wired Magazine bij Zeitgeist


De volgende spreker op Zeitgeist was Chris Anderson, Chief Editor van Wired Magazine. Hij kondigde aan dat in juni 2006 zijn boek uitkomt. Zijn verhaal was uitstekend. Hij gaf aan dat de filmindustrie zich alleen focust op de Blockbuster hits. Maar dat er op internet zeker ook ruimte is voor niches en pull content.
Hij haalde ook de muziekindustrie aan als voorbeeld. Vroeger moest een artiest eerst langs de studio en het label zien te komen. Tegenwoordig heeft een opkomend artiest genoeg aan een internet pc en podcasting om (via de blogosfeer) bekend te raken en uit te groeien tot een Blockbuster. Van underground naar upperground!
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMet mooie voorbeelden liet hij zien hoe de platte hiërarchie van internet zorgt dat het juiste product bij de juiste personen terecht kan komen via on-demand of pull. Ook gaf hij aan dat peers luisteren naar andere vertrouwde peers en dat ants (klanten) tegenwoordig megafoons hebben: they will promote for free, while telling through advertising can be very expensive!
Zijn slotboodschap: e-fluentials kunnen via blogs hele groepen voorzien van boeken of playlists. Vertrouwde filters als Google, e-fluentials en blogs hebben de toekomst op internet. Michael Moon noemt dit de vertrouwde merken of Trusted Networks.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid