Overslaan en naar de inhoud gaan

Chef Zandkasteel komt terug!

Weet u het nog? Die vervelende onophoudelijke stroom van commercials van zorgverzekeraar afgelopen half jaar? Natuurlijk hebben we…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weet u het nog? Die vervelende onophoudelijke stroom van commercials van zorgverzekeraar afgelopen half jaar? Natuurlijk hebben we gelachen om de "Daddy-cool" en "Paarse Krokodil" van OHRA. De Univé reclame met het vliegje vonden we wat minder geslaagd, om nog maar te zwijgen Monique v/d Ven, die niet eens verzekerd bleek te zijn bij FBTO. De meest irrritante was ongetwijfeld CZ, met raadsels 'CZ, waar staat dat voor?' kwam. Opvallen deed die reclame in ieder geval wel, want iedereen had het erover. Ik weet overigens nog steeds niet waar CZ nou echt voor staat, maar goed ik weet in ieder geval dat het een verzekeraar is.

related partner content for mobile comes here

Welnu, het is momenteel stilte voor de storm. Zorgverzekeraars gaan namelijk weer . Uit onderzoek van de blijkt namelijk dat 'zorgverzekeraars de hogere premies niet gebruikt hebben om meer geld uit te geven aan zorg, maar vooral om de financiële buffers te verstevigen.'

Dat is op zich al erg genoeg, want we betalen dus met z'n allen teveel. Maar nu komt het: 'De verzekeraars gaan het geld vooral gebruiken voor het reclame-offensief rond het nieuwe zorgstelsel en voor premiekortingen'.

Elk reclamebureau zal beweren dat door meer adverteren het aantal klanten toeneemt, waardoor uiteindelijk de schaalvoordelen voor de verzekeraar stijgen en de kosten voor de klant lager worden. Gezien het onderzoek van de Volkskrant ben ik hier echter allerminst zeker van.

Overigens, als ik CZ was, zou ik die raadsels gewoon weer uit de kast halen. Chocolade Zwembad en Chef Zandkasteel are here to stay!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in