Chef Zandkasteel komt terug!
Weet u het nog? Die vervelende onophoudelijke stroom van commercials van zorgverzekeraar afgelopen half jaar? Natuurlijk hebben we gelachen om de "Daddy-cool" en "Paarse Krokodil" van OHRA. De Univé reclame met het vliegje vonden we wat minder geslaagd, om nog maar te zwijgen Monique v/d Ven, die niet eens verzekerd bleek te zijn bij FBTO. De meest irrritante was ongetwijfeld CZ, met raadsels 'CZ, waar staat dat voor?' kwam. Opvallen deed die reclame in ieder geval wel, want iedereen had het erover. Ik weet overigens nog steeds niet waar CZ nou echt voor staat, maar goed ik weet in ieder geval dat het een verzekeraar is.
Welnu, het is momenteel stilte voor de storm. Zorgverzekeraars gaan namelijk weer massaal adverteren. Uit onderzoek van de Volkskrant blijkt namelijk dat 'zorgverzekeraars de hogere premies niet gebruikt hebben om meer geld uit te geven aan zorg, maar vooral om de financiële buffers te verstevigen.'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDat is op zich al erg genoeg, want we betalen dus met z'n allen teveel. Maar nu komt het: 'De verzekeraars gaan het geld vooral gebruiken voor het reclame-offensief rond het nieuwe zorgstelsel en voor premiekortingen'.
Elk reclamebureau zal beweren dat door meer adverteren het aantal klanten toeneemt, waardoor uiteindelijk de schaalvoordelen voor de verzekeraar stijgen en de kosten voor de klant lager worden. Gezien het onderzoek van de Volkskrant ben ik hier echter allerminst zeker van.
Overigens, als ik CZ was, zou ik die raadsels gewoon weer uit de kast halen. Chocolade Zwembad en Chef Zandkasteel are here to stay!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid