GSM markt wordt hoe langer hoe chaotischer


Alhoewel de markt ogenschijnlijk in z'n volwassenheidsfase zit, schieten de nieuwe aanbieders werkelijk als paddenstoelen uit de grond, terwijl er toch nauwelijks nieuwe klanten te werven zijn.
Een kort historisch overzicht: Eerst had je de klassieke aanbieders: Libertel en PTT. Daarna volgde het trio Ben, Telfort en Dutchtone.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLibertel werd Vodafone, PTT werd KPN, Telfort werd O2 en toen weer Telfort, Ben werd T-Mobile en Dutchtone werd Orange. En oh ja, dan heb je ook nog Debitel, dat een soort intermediair is tussen klanten en providers en zelf geen netwerk bezit. Volgt u het nog? We zijn er nog lang niet!
Na enige tijd volgden de HEMA en de Albert Heijn met prepaid diensten, gevolgd door Tele2. Recentelijk voegde kabelboer UPC Prepaid zich bij dit trio, terwijl ook EasyMobile.nl (onderdeel van de Easy-groep) aan de deur klopt.
In het kader van "hoe meer aanbieders, hoe beter" maken we nu kennis met Simyo, dat deze maand gelanceerd werd.
Naast de talloze soorten abonnementen en prepaid paketten wordt het voor de consument nu onmogelijk een rationele keuze te maken.
Een sterk merk is dus cruciaal voor hen die willen overleven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid