Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldwijd mobiel gebruik daalt verder

Ondanks de blijvende groei in de verkoop van mobieltjes, constateert Telegeography een dalende gemiddelde opbrengst per gebruiker (ARPU),…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks de in de verkoop van mobieltjes, constateert een dalende gemiddelde opbrengst per gebruiker (ARPU), in haar onderzoek Globalcomms. Over de hele wereld blijkt de ARPU te dalen, alleen Noord-Amerika en West-Europa lijken dicht bij het niveau van een jaar geleden te blijven.

related partner content for mobile comes here

De grootste verliezer is Oost-Europa met een daling in ARPU van 27%, gevolgd door Azië (18%) en Afrika (12%). Wereldwijd is de ARPU gemiddeld 13% gedaald.

Vrijwel alle operators hebben hun hoop gevestigd op 3G. Somige 3G operators maken al melding van stijgende omzetten. Bijvoorbeeld Hutchison 3G UK kende in het tweede kwartaal een ARPU van $ 62, flink hoger dan het West-Europese gemiddelde van $ 37,40.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in