Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet blind staren op tv

Commercials zullen in de toekomst niet meer alleen op tv te zien zijn, maar ook op internet en via de mobiele telefoon. De consument is er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Televisie staat als reclamemedium al geruime tijd onder druk. Consumenten zappen weg, slaan met hun videorecorder de reclameblokken over of kijken helemaal niet naar tv. Op de langere termijn heeft dit ook gevolgen voor de commercial. Commercials zullen meer en meer worden uitgezonden via internet, mobiele telefoon of games. Reclamemakers zouden dit niet moeten zien als bedreiging, maar als, jawel, uitdaging. Want het opent nieuwe creatieve mogelijkheden. Het Duitse bureau Nordpol won in Cannes een Grand Prix met een commercial die in verschillende versies op tv te zien was, maar dan zonder het slot. Dat werd op internet getoond, en rond een miljoen tv-kijkers gingen online. Er zijn inmiddels ook heel wat virale commercials die op sites en weblogs te vinden zijn en via e-mail worden rondgestuurd. Regelmatig ontstaan er rond dit soort commercials regelrechte hypes. Een mooi voorbeeld is de Nederlandse Yo Oma-commercial van Douwe Egberts, die een paar keer op tv werd uitgezonden, maar z’n bekendheid vooral dankt aan internet. De reclamebranche ziet dit soort ontwikkelingen nog als marginaal, omdat het bereik te beperkt is en het effect onvoorspelbaar. Maar adverteerders en bureaus zouden deze vorm van reclame juist moeten omarmen. Het biedt het vak nieuwe kansen. En wie die kansen het eerst grijpt, heeft meteen een voorsprong op de rest.

related partner content for mobile comes here

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in