Webloglontjes in Sire-campagne


Een uitdaging blijft het: overheidscampagnes bedenken die 15 miljoen Nederlanders aanspreken. Sire zet nu het weblog in voor de Kort Lontje campagne. De dagboekjes moeten zo veel mogelijk gaan over irritaties en al dan niet ingehouden woede, van bekende en onbekende Nederlanders. En wat zijn ze braaf.
En hoe komt dat? De opdracht luidt: "Slagen onze BN-ers en ON-ers erin om gedurende een week hun lontje lang te houden? Dat is de vraag die Sire deze week stelt aan vijf bekende en vier onbekende Nederlanders." Degene die zich het best gedraagt krijgt een prijs.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSire noemt het de 'Lange Lontjes uitdaging'. Zo kun je lezen hoe bokser Don Diego Poeder een automobilist wel een knal zou kunnen geven maar dat niet doet. Brave jongen, maar ik had liever een dagboek gezien van Regilio Tuur die ondanks zijn korte lontjes nog steeds vrij over straat mag om de bekende Nederlander te spelen.
De dagboekjes van de onbekende Nederlanders bieden meer uitdagingen dan die van de bekende Nederlanders als de brave geduldigheid van Anita Witzier en voetballer Stijn Vreven die zichzelf geduld aanleert in de file. Verhalen over het loket van de Sociale Dienst en irritatie aan de kassa en van een wegwerker.
Leuke toepassing van een weblog voor een campagne toch? Daar kunnen bedrijven nog wat van leren met het publiceren van ervaringen met hun producten door klanten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid