Overslaan en naar de inhoud gaan

Kort geding KPN tegen Tiscali-reclame

KPN spant een kort geding aan tegen Tiscali voor de rechtbank in Amsterdam. Het concern wil dat de internetaanbieder zijn reclamecampagne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens KPN zijn de reclames misleidend en wordt misbruik gemaakt van zijn merknaam. ‘Concurrenten zijn steeds vaker bewust bezig zijn met het overtreden van de reclameregels. Zij trekken daarbij vergelijkingen met de grote marktpartij, die niet blijken te kloppen', zegt een woordvoerster van KPN.
Volgens KPN kan Tiscali onder meer de bewering dat een overstap naar de internetaanbieder 300 euro aan besparingen oplevert, niet waarmaken. ‘Daarnaast rept de campagne van altijd gratis bellen,
terwijl dit alleen voor het bellen naar vaste nummers geldt', aldus de zegsvrouw.
KPN eist ook een rectificatie van Tiscali op tv. Een woordvoerder van Tiscali liet weten in gesprek te zijn met
KPN om er alsnog uit te komen. ‘We zijn niet gebaat bij een procedure. We zijn bereid om te praten over een mogelijke aanpassing van de campagne', aldus een woordvoerder.

related partner content for mobile comes here

KPN sleepte eerder dit jaar met succes onder meer Casema, Pretium en Wanadoo voor de rechter (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in