Kort geding KPN tegen Tiscali-reclame
Volgens KPN zijn de reclames misleidend en wordt misbruik gemaakt van zijn merknaam. ‘Concurrenten zijn steeds vaker bewust bezig zijn met het overtreden van de reclameregels. Zij trekken daarbij vergelijkingen met de grote marktpartij, die niet blijken te kloppen', zegt een woordvoerster van KPN.
Volgens KPN kan Tiscali onder meer de bewering dat een overstap naar de internetaanbieder 300 euro aan besparingen oplevert, niet waarmaken. ‘Daarnaast rept de campagne van altijd gratis bellen,
terwijl dit alleen voor het bellen naar vaste nummers geldt', aldus de zegsvrouw.
KPN eist ook een rectificatie van Tiscali op tv. Een woordvoerder van Tiscali liet weten in gesprek te zijn met
KPN om er alsnog uit te komen. ‘We zijn niet gebaat bij een procedure. We zijn bereid om te praten over een mogelijke aanpassing van de campagne', aldus een woordvoerder.
KPN sleepte eerder dit jaar met succes onder meer Casema, Pretium en Wanadoo voor de rechter (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid