Tien voedseltrends voor 2006


De trends op een rij:
1. Omega 3-vetzuur wordt mainstream
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet gezonde Omega-3 vetzuur uit onder andere visolie zal in meer producten voorkomen, bijvoorbeeld in melk, yoghurt, brood, pasta en eieren.
2. Superfruit komt eraan
Geen gewone bananen meer, maar bijvoorbeeld de acai, een vrucht uit het Braziliaanse regenwoud populair worden. Ander fruit dat ‘supergezond’ is, zal zijn weg naar de consument vinden, bijvoorbeeld granaatappeltjes, blauwe bessen en guarana.
3. Doe-het-Zelf gezondheidsproducten
Chemische peeling, medische kits (bijvoorbeeld om het geslacht van het kind in de buik te ontdekken), botox-alternatief in de vorm van een Face Lift Freeze Cream Injection Free Line Relaxer Anti-Wrinkle Complex kunnen een bedreiging vormen voor de plastiche chirurgen en andere medici.
4. Volkoren voedsel wordt gemeengoed
40 procent van de Amerikanen eet (nu nog) geen volkerenproducten, maar dat gaat veranderen. In 2005 waren er al 50 procent meer aan volkoren producten dan in 2004. Soep, pretzels, brood, chips, crackers en zelfs katten- en hondenvoer: het zal allemaal meer granen gaan bevatten.
5. Energy-producten
Nog meer energy-producten om de dipt tegen te gaan: repen, drankjes, jellybeans en alcholische dranken zullen een groter marktaandeel ontwikkelen.
6. Chocolade wordt de nieuwe koffie
Chocolade in de vorm van luxe-chocoladedrankjes, zoals Schokinag European Drinking Chocolate zullen een geducht concurrent worden van de luxe koffies van Strabucks. Goed voor het hart.
7. Kleinere porties
Caloriegecontroleerde producten in afgemeten verpakkingen. Zodat de klant niet in de verleiding komt meer te eten of te drinken dan goed voor hem is. Coca-Cola zal er aan mee gaan doen, maar ook diepvriesmaaltijden en soep zullen in afgemeten porties te koop zijn.
8. Biologisch voedsel op meer plaatsen te koop
Massamerken zullen op de biologische toer gaan. In de Verenigde Staten is dat al een tijdje aan de gang sinds 1998 is het aantal biologische producten verdubbeld.
9. Meer glutenvrij-voedsel
Bier, brood, koekjes: het is straks in grotere mate glutenvrij te koop. De hoeveelheid glutenvrije producten is verdriedubbeld sinds 2001 en die opmars zal voorlopig niet stoppen.
10. Seksuele speeltjes worden meer mainstream
Erotische oliën, speciale condooms en sexy chocolade, de Amerikaanse klant zal het het komende jaar in de schappen zien liggen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid