Overslaan en naar de inhoud gaan

Tien voedseltrends voor 2006

Het Amerikaanse Productscan Online heeft tien trends op een rijtje gezet waarvan verwacht wordt dat ze in 2006 dominant aanwezig zullen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De trends op een rij:

related partner content for mobile comes here

1. Omega 3-vetzuur wordt mainstream

Het gezonde Omega-3 vetzuur uit onder andere visolie zal in meer producten voorkomen, bijvoorbeeld in melk, yoghurt, brood, pasta en eieren.

2. Superfruit komt eraan

Geen gewone bananen meer, maar bijvoorbeeld de acai, een vrucht uit het Braziliaanse regenwoud populair worden. Ander fruit dat ‘supergezond’ is, zal zijn weg naar de consument vinden, bijvoorbeeld granaatappeltjes, blauwe bessen en guarana.

3. Doe-het-Zelf gezondheidsproducten

Chemische peeling, medische kits (bijvoorbeeld om het geslacht van het kind in de buik te ontdekken), botox-alternatief in de vorm van een Face Lift Freeze Cream Injection Free Line Relaxer Anti-Wrinkle Complex kunnen een bedreiging vormen voor de plastiche chirurgen en andere medici.

4. Volkoren voedsel wordt gemeengoed

40 procent van de Amerikanen eet (nu nog) geen volkerenproducten, maar dat gaat veranderen. In 2005 waren er al 50 procent meer aan volkoren producten dan in 2004. Soep, pretzels, brood, chips, crackers en zelfs katten- en hondenvoer: het zal allemaal meer granen gaan bevatten.

5. Energy-producten

Nog meer energy-producten om de dipt tegen te gaan: repen, drankjes, jellybeans en alcholische dranken zullen een groter marktaandeel ontwikkelen.

6. Chocolade wordt de nieuwe koffie

Chocolade in de vorm van luxe-chocoladedrankjes, zoals Schokinag European Drinking Chocolate zullen een geducht concurrent worden van de luxe koffies van Strabucks. Goed voor het hart.

7. Kleinere porties

Caloriegecontroleerde producten in afgemeten verpakkingen. Zodat de klant niet in de verleiding komt meer te eten of te drinken dan goed voor hem is. Coca-Cola zal er aan mee gaan doen, maar ook diepvriesmaaltijden en soep zullen in afgemeten porties te koop zijn.

8. Biologisch voedsel op meer plaatsen te koop

Massamerken zullen op de biologische toer gaan. In de Verenigde Staten is dat al een tijdje aan de gang sinds 1998 is het aantal biologische producten verdubbeld.

9. Meer glutenvrij-voedsel

Bier, brood, koekjes: het is straks in grotere mate glutenvrij te koop. De hoeveelheid glutenvrije producten is verdriedubbeld sinds 2001 en die opmars zal voorlopig niet stoppen.

10. Seksuele speeltjes worden meer mainstream

Erotische oliën, speciale condooms en sexy chocolade, de Amerikaanse klant zal het het komende jaar in de schappen zien liggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in