GroupM: minder advertentie-inkoop bij AD


Dit zegt hoofd inkoop van mediabureau GroupM Eric Snelleman tegen Dow Jones Nieuwsdienst. ‘Het ziet ernaar uit dat het minder wordt, omdat de advertenties te duur worden’, aldus Snelleman.
Hij is niet zozeer negatief over de nieuwe versie van het AD, maar er bestaat wel twijfel. ‘Technisch kende de nieuwe formule een slechte start, de tarieven voor een pagina tabloid liggen relatief hoger dan de oude tarieven voor het reguliere formaat van een kranten, de abonnees lopen terug, en er zijn adverteerders die hun advertentiepositie heroverwegen en kritisch bekijken nu het AD wordt uitgebracht met regionale kranten.’
De technische problemen zijn wel grotendeels verholpen, ‘maar in het begin werden advertenties niet geplaatst, kwamen op verkeerde pagina’s terecht en werden ze in zwart-wit afgedrukt, terwijl kleur de bedoeling was.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe tariefkaart geldt nu voor het tabloidformaat, dat de helft bedraagt van het oude formaat. Toch hanteert de joint venture AD Nieuwsmedia volgens Snelleman vrijwel dezelfde tarieven voor een pagina. ‘In verhouding is het dus duurder geworden om te adverteren in de nieuwe krant’, aldus Snelleman. Ook zegt de inkoopdirecteur dat de indruk bestaat dat het aantal abonnees teruglopen.
‘Dat we minder investeren in advertenties in het AD is het gevolg van een afweging waarbij we kritisch naar de tariefkaart van het AD kijken’, zegt Snelleman.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid