Overslaan en naar de inhoud gaan

GroupM: minder advertentie-inkoop bij AD

GroupM verwacht minder uit te geven aan advertenties in de vernieuwde versie van het Algemeen Dagblad (AD) als de oplages teruglopen en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zegt hoofd inkoop van mediabureau GroupM Eric Snelleman tegen Dow Jones Nieuwsdienst. ‘Het ziet ernaar uit dat het minder wordt, omdat de advertenties te duur worden’, aldus Snelleman.

related partner content for mobile comes here

Hij is niet zozeer negatief over de nieuwe versie van het AD, maar er bestaat wel twijfel. ‘Technisch kende de nieuwe formule een slechte start, de tarieven voor een pagina tabloid liggen relatief hoger dan de oude tarieven voor het reguliere formaat van een kranten, de abonnees lopen terug, en er zijn adverteerders die hun advertentiepositie heroverwegen en kritisch bekijken nu het AD wordt uitgebracht met regionale kranten.’
De technische problemen zijn wel grotendeels verholpen, ‘maar in het begin werden advertenties niet geplaatst, kwamen op verkeerde pagina’s terecht en werden ze in zwart-wit afgedrukt, terwijl kleur de bedoeling was.’

De tariefkaart geldt nu voor het tabloidformaat, dat de helft bedraagt van het oude formaat. Toch hanteert de joint venture AD Nieuwsmedia volgens Snelleman vrijwel dezelfde tarieven voor een pagina. ‘In verhouding is het dus duurder geworden om te adverteren in de nieuwe krant’, aldus Snelleman. Ook zegt de inkoopdirecteur dat de indruk bestaat dat het aantal abonnees teruglopen.

‘Dat we minder investeren in advertenties in het AD is het gevolg van een afweging waarbij we kritisch naar de tariefkaart van het AD kijken’, zegt Snelleman.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in