Autoindustrie maakt 'switch' naar internet


Er is meer budget gegaan naar internet, en dat is hard aangekomen in advertentieland, die voor zo'n 30% van de inkomsten afhankelijk was van de autobranche. Voor het zevende kwartaal op rij daalden de inkomsten. Redenen die de Newspaper Association of America hiervoor aanvoert zijn de moeilijke tijden voor de autoindustrie in Amerika zelf, de concurrentie vanuit Japan en de 'switch' naar internet.
Advertenties met een nationaal bereik van autofabrikanten stegen in het derde kwartaal van 2005 nog wel met 24%, in tegenstelling tot de gerubriceerde advertenties van veel autodealers. Kranten hopen dat de reorganisaties die aan de gang zijn bij Ford en General Motors deze ontwikkeling nog versterken, maar web-advertenties blijken een succesvol alternatief. Het lijkt bovendien op een tijdelijke opleving.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVeel autodealers gaven aan, dat nu al 1 op de 10 mensen, voordat ze een showroom bezoeken, gekeken heeft naar het aanbod op de site. Grote autodealers in Amerika snijden volgens Newspaper Association in de uitgaven aan 'traditionele media'als kranten, en investeren in internet. bron WSJ
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid