Overslaan en naar de inhoud gaan

Autoindustrie maakt 'switch' naar internet

Het aantal auto-advertenties is de laatste twee jaar hard gedaald. Afgelopen week meldden drie verschillende Amerikaanse bronnen dat het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is meer budget gegaan naar internet, en dat is hard aangekomen in advertentieland, die voor zo'n 30% van de inkomsten afhankelijk was van de autobranche. Voor het zevende kwartaal op rij daalden de inkomsten. Redenen die de Newspaper Association of America hiervoor aanvoert zijn de moeilijke tijden voor de autoindustrie in Amerika zelf, de concurrentie vanuit Japan en de 'switch' naar internet.

related partner content for mobile comes here

Advertenties met een nationaal bereik van autofabrikanten stegen in het derde kwartaal van 2005 nog wel met 24%, in tegenstelling tot de gerubriceerde advertenties van veel autodealers. Kranten hopen dat de reorganisaties die aan de gang zijn bij Ford en General Motors deze ontwikkeling nog versterken, maar web-advertenties blijken een succesvol alternatief. Het lijkt bovendien op een tijdelijke opleving.

Veel autodealers gaven aan, dat nu al 1 op de 10 mensen, voordat ze een showroom bezoeken, gekeken heeft naar het aanbod op de site. Grote autodealers in Amerika snijden volgens Newspaper Association in de uitgaven aan 'traditionele media'als kranten, en investeren in internet. bron

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in