Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen geven online meer uit dan mannen

Vrouwen besteden meer geld online dan mannen, zo blijkt uit onderzoek. Mannen gebruiken internet vooral om zich te oriënteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrouwen doen in Nederland de duurste aankopen op internet, zeven procent besteedt meer dan 2500 euro per jaar, terwijl slechts twee procent van de mannen zoveel besteedt. Gemiddeld besteedt de Nederlander tussen de 250 en 500 euro per jaar.

related partner content for mobile comes here

Mannen geven aan zich op internet vooral te oriënteren (90 procent), terwijl 43 procent van de vrouwen zich vooral via de traditionele weg laat informeren: via via. Dit blijkt uit onderzoek van emailmarketingbureau CheetahMail Nederland, uitgevoerd door Trendbox.

Verder blijkt dat de Nederlandse consumenten zich liever via internet (85 procent), en email nieuwsbrieven (35 procent) oriënteren dan via de traditionele wegen zoals tv-reclame (14 procent) of dagbladadvertenties (13 procent). Ter vergelijking: vier jaar geleden waren dagbladen het meest populair en maakte slechts 15 procent gebruik van internet.

Consumenten tussen 16 en 24 jaar staan meer open voor aanbiedingen per email (52 procent) dan de oudere generatie (39 procent).

In Europa zijn alleen de Zweden (42 procent) en Denen (39 procent) actiever in online winkelen dan de Nederlanders (35 procent). Nederlanders winkelen twee keer zoveel als Belgen (mannen 42 tegen 21 procent en vrouwen 17 tegen 9 procent) en zelfs tien keer zoveel als de Grieken.

De manier waarop Europeanen online winkelen, wordt voornamelijk bepaald door sexe en leeftijd. Online winkelen is de afgelopen vijf jaar verviervoudigd en het aantal aankopen zal volgens de onderzoekers de komende vijf jaar bijna tien maal zo groot zijn als in 2000.

Uit het onderzoek blijkt dat aankopen op veilingsites bijna even populair zijn als online aankopen van reizen, boeken en muziek.
Gemak en prijs zijn de belangrijkste redenen voor de Nederlandse consument om online aankopen te doen. Bijna 50 procent koopt online omdat dit eenvoudiger wordt gevonden, terwijl 31 procent vooral op basis van prijs winkelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in