Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter maakt nieuwe homepage

Twitter doet ook aan usability en ontwikkelde een nieuwe homepage, die niet-ingelogde gebruikers zien als ze de site bezoeken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

doet ook aan usability en ontwikkelde een nieuwe homepage, die niet-ingelogde gebruikers zien als ze de site bezoeken.

related partner content for mobile comes here

Op de oude site (live sinds vorig jaar zomer) zag je vooral de meeste getwitterde woorden voorbij komen in een grote hashtag-cloud, maar dat onderdeel staat nu veel minder prominent op de site.

Het voegde ook weinig meer toe: wie de cloud de laatste tijd weleens volgde, zag vooral Harry Potter voorbij komen, of ene . Marketeers met twaalfjarige dochters weten wie ik bedoel.

Twitter wil vanaf nu dat het meer om de twitteraars zelf gaat, en om hun hele tweets, niet alleen de populaire woorden die erin voorkomen. Het niveau moet omhoog! De site moet een uitnodigend visitekaartje worden voor nieuwe gebruikers.

Op de nieuwe site dus minder nadruk op onderwerpen en trends, maar meer focus op de populaire gebruikers, middels hun tweets en een ‘ See who’s here’ blok inclusief beeld (waar je ook de avatars van twitterende merken tussen kunt zien - zou Twitter hier geld voor vragen?) aan de linkerkant van het scherm.

Bijkomend voordeel voor Twitter is dat de homepage nu veel meer te controleren is.

Tevens is het woord 'share' uit de pay off geschrapt. Nu lees je ‘ discover what’ s happening right now, anywhere in the world’. Wat zegt dat over het gebruik van Twitter?

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in