Remarketing voor AdWords-adverteerders


Remarketing moet adverteerders een eenvoudige manier bieden om op effectievere wijze met gebruikers te communiceren. Voor dit doel wordt gebruikgemaakt van informatie over hun eerdere bezoeken aan de website(s) van de adverteerder.
Google kwam in maart vorig jaar met een betaversie van remarketing. Volgens het bedrijf is het een populaire functie gebleken onder de adverteerders die de functie de afgelopen maanden hebben uitgeprobeerd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRemarketing gaat als volgt in zijn werk. Stel dat een voetbalclub extra kaartjes overheeft en deze via internet wil verkopen, dan kan de club voor dit doel een codefragment aan de kaartjespagina van de website toevoegen. Vervolgens kan ervoor worden gezorgd dat voor iedereen die deze pagina heeft bezocht relevante advertenties voor kaartjes (bijvoorbeeld last-minute kortingen) worden getoond, terwijl zij websites bezoeken die onderdeel vormen van het Inhoudsnetwerk van Google. Daarnaast kunnen bedrijven advertenties op het Inhoudsnetwerk van Google laten vertonen aan iedereen die eerder hun merkkanaal op YouTube heeft bezocht of op hun advertentie op de homepage van YouTube heeft geklikt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid