Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument vraagt om duurzame producten

Bedrijven kunnen niet meer om duurzame producten heen, de consument vraagt erom.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit concludeert ING in een rapport dat vandaag in Amsterdam wordt besproken en toegelicht door topfunctionarissen van bedrijven als Ahold, AkzoNobel, CSM, Heineken, Nutreco, Philips en Unilever, zo meldt de Volkskrant.

related partner content for mobile comes here

Analisten van ING concluderen dat in 2050 de grote meerderheid van de consumenten duurzaam geproduceerde consumptiegoederen prefereert. ‘Al in de komende tien jaar wordt de grote omslag gemaakt. Wie daar als merkfabrikant niet aan meedoet, zal de grote slag missen’, zegt onderzoeker Marco Gulpers van ING.

Bedrijven zoals Ben & Jerry’s en Philips die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, halen al een bovengemiddelde groei, stelt Gulpers. Die groei zal zich doorzetten. Volgens hem zal duurzame productie in de toekomst goedkoper worden dan andere productie. Daarbij spelen de toenemende schaarste aan schoon water, energie en voedsel een rol, net als de beperking van de CO2-uitstoot.

Ook verschuift de consumptie van de huidige westerse markten naar de nieuwe opkomende markten. ‘In deze laatstgenoemde landen zijn consumenten zich meer bewust van het belang van duurzaamheid omdat zij direct met water- en milieuvervuiling worden geconfronteerd’, zegt Gulpers.

Volgens het rapport zijn bedrijven die zich het best weten aan te passen aan de gevolgen van bevolkingsgroei, demografische verschuivingen en verandering van het koopgedrag de komende jaren de winnaars in de sector consumentengoederen.

Bron: de Volkskrant (Peter de Waard).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in