Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijtend spotje voor dieronvriendelijke super

De supermarkt die de komende drie maanden het meeste dieronvriendelijke vlees verkoopt, krijgt van stichting Wakker Dier 250 'bijtende'…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In die spotjes wordt het dierenleed achter het goedkope vlees van de 'winnaar' benadrukt, meldt Stichting Wakker Dier. De stichting kondigt hiermee de start van de 'kiloknallercampagne Vlees goedkoper dan kattenvoer' aan. Daarin strijdt Wakker Dier de komende drie maanden tegen het aanbieden van vlees voor bodemprijzen in supermarkten.

related partner content for mobile comes here

Met de campagne wil de organisatie het dierenleed aan de kaak stellen dat het resultaat is van het zo goedkoop mogelijk produceren van vlees. 'Supermarkten moeten niet stunten met de prijzen van vlees, omdat dit ten koste van dieren gaat', aldus Wakker Dier. Volgens de stichting moeten mensen de keuze hebben om voor diervriendelijk vlees te kiezen en kan dat in veel supermarkten niet.

Wakker Dier zet de prijs van vlees af tegen kattenvoer, omdat hier wel vele soorten van beschikbaar zijn. De stichting noemt het absurd dat in veel supermarkten wel vele soorten kattenvoer te kiezen zijn, terwijl er vaak maar één soort kipfilet te krijgen is: de goedkoopste.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in