NPO begint test met narrowcasting


Op het Stadhuisplein in Lelystad staat een groot scherm waarop iedere werkdag een selectie korte programma's van publieke omroep op straat wordt aangeboden. Het streetcasten gebeurt nu alleen nog in Lelystad, maar ook online kunnen al bundels met korte programma's en fragmenten bekeken worden.
Op de mobiele site van Uitzending Gemist (niet in de iPhone app) is een nieuw tabblad te vinden met de titel Shorts. Zo kan de kijker op deze drie plekken dagelijks een bundel van maximaal twaalf minuten met fragmenten en korte programma's bekijken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet aanbod bestaat uit een selectie uit de NPS Micromovies, diverse clips van themakanaal 101 TV, AVRO's Opium, De vloer op van Human, RVU's Wisebits, Nederland zingt, fragmenten uit Xnoizz en Jong (EO), YouTube-uploads van Uitzending Gemist en fragmenten uit het gehele aanbod van Uitzending Gemist.
De test duurt een maand. Na deze periode wordt het effect van narrowcasting onderzocht. Zijn de resultaten positief dan kan krijgt het project een vervolg.
Bron: NPO/Broadcast Magazine.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid