Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat is beter: mannen- of vrouwenstem in commercial?

Het is verstandig rekening te houden met of je een mannen- of vrouwenstem gebruikt in commercials. Het hangt van de toon van de commercial…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als het gaat om algemene overtuigingskracht van een commercial, dan maakt het niet uit. 18 procent van alle ondervraagden vindt een mannenstem overtuigender, 10 procent een vrouwenstem. 64 procent zegt dat het niets uitmaakt. Uitgesplitst in mannen en vrouwen blijkt dat 21 procent van de mannen en 15 procent van de vrouwen een mannenstem overtuigender vinden, 20 procent van de mannen en 18 procent van de vrouwen vinden een vrouwenstem overtuigender.

related partner content for mobile comes here

Maar als een commercial krachtig moet klinken, is het beter om een man het te laten inspreken, vindt 48 procent van de ondervraagden. Twee procent vindt een vrouw krachtiger klinken. 49 procent vindt het geen verschil uitmaken. Van de mannen zegt 51 procent een mannenstem krachtiger te vinden, 46 procent van de vrouwen is het hier mee eens.

Ga je met een spotje de ether in dat vooral geruststellend moet zijn, dan zegt 46 procent dat een vrouwenstem hier geschikt voor is, 8 procent gaat voor een mannenstem. 46 procent maakt het niet uit. Wanneer we kijken naar de mannen: 54 procent gaat voor de vrouwenstem, vijf procent voor de mannelijke versie. Van de vrouwen vindt 38 procent een vrouwenstem gerustellend, 11 procent een mannenstem.

Merendeel van de ondervraagden (66 procent) gaf aan geen voorkeur te hebben voor of een mannen- of vrouwenstem die hen via de commercial een auto probeert te verkopen, maar van degenen die dat wel hebben, wil 28 procent door een man worden aangesproken, 7 procent door een vrouw. 32 procent van de mannen en 23 procent van de vrouwen zeggen dat ze eerder door een mannenstem overtuigd zijn om de auto te kopen, 7 procent van de mannen en 9 procent van de vrouwen gaan voor een vrouwenstem.

Commercials voor computers geven min of meer dezelfde resultaten. Voor 69 procent maakt het niet uit, 23 procent hoort het liefst een mannenstem, 7 procent een vrouwenstem. 24 procent van de mannen en 23 procent van de vrouwen geven aan eerder door een mannenstem te worden overtuigd, 10 procent van de mannen en 5 procent de vrouwen geven de voorkeur aan een vrouwenstem.

Eerder dat uit onderzoek van de universiteit Groningen bleek dat een vrouwenstem het beter doet in een radiocommercial.(bron: MarketingCharts)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in