Digitale zenders bereiken 35 pct in februari


Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) over het bereik van digitale tv-zenders. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst ligt dit percentage op 52,5. Over de totale maand bedroeg het bereik 58,2 pct van de Nederlandse bevolking en 78,1 pct van de personen in huishoudens die over digitale ontvangst beschikken. De cijfers tonen aan dat digitale tv maandelijks blijft groeien.
Populairste zenders waren deze maand RTL Lounge met 13,7 pct, met 10,3 pct, Eredivisie Live 1 met 9,5 pct en 13th Street met 8,9 pct.
Webpublicatie
In maart 2009 is SKO van start gegaan met de regelmatige rapportage van het bereik van digitale televisiezenders. Iedere 4 weken bracht SKO een persbericht uit met de bereikcijfers van deze zogenaamde SKO-Digitaal zenders. Dit gebeurde in eerste instantie vanuit de Pilot SKO-Digitaal. Vanaf nu worden de resultaten van deze zenders, die per 1 januari 2010 participeren in het kijkonderzoek, gerapporteerd op de website van SKO. Per 1 maart worden ook Hallmark Channel en Het Gesprek weer gerapporteerd in het KijkOnderzoek. In totaal maken nu 45 zenders deel uit van de groep SKO-Digitaal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid