Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale zenders bereiken 35 pct in februari

Digitale zenders bereikten in februari gemiddeld 35,0 pct van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder per week.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) over het bereik van digitale tv-zenders. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst ligt dit percentage op 52,5. Over de totale maand bedroeg het bereik 58,2 pct van de Nederlandse bevolking en 78,1 pct van de personen in huishoudens die over digitale ontvangst beschikken. De cijfers tonen aan dat digitale tv maandelijks blijft groeien.
Populairste zenders waren deze maand RTL Lounge met 13,7 pct, met 10,3 pct, Eredivisie Live 1 met 9,5 pct en 13th Street met 8,9 pct.

related partner content for mobile comes here

Webpublicatie
In maart 2009 is SKO van start gegaan met de regelmatige rapportage van het bereik van digitale televisiezenders. Iedere 4 weken bracht SKO een persbericht uit met de bereikcijfers van deze zogenaamde SKO-Digitaal zenders. Dit gebeurde in eerste instantie vanuit de Pilot SKO-Digitaal. Vanaf nu worden de resultaten van deze zenders, die per 1 januari 2010 participeren in het kijkonderzoek, gerapporteerd op de van SKO. Per 1 maart worden ook Hallmark Channel en Het Gesprek weer gerapporteerd in het KijkOnderzoek. In totaal maken nu 45 zenders deel uit van de groep SKO-Digitaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in