Logo 'Geen 16? Geen druppel' verplicht in reclame bier en wijn


Dit beeldmerk wordt gebruikt door diverse organisaties uit zowel de overheid als het bedrijfsleven waar het gaat over het communiceren van een heldere leeftijdsgrens ten aanzien van alcohol. De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (STIVA) ruilt dus haar eigen slogan in voor een gezamenlijk logo.
Op 17 december 2009 werd het gezamenlijke logo gelanceerd door minister voor Jeugd en Gezin André Rouvoet en STIVA-voorzitter Philip de Ridder. Het voeren van het logo 'Geen 16? Geen druppel' is een verplichting die voortkomt uit de zelfregulering die de alcoholbranche zichzelf heeft opgelegd door middel van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken. De Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken is onderdeel van de Nederlandse Reclamecode. Het bestuur van de Stichting Reclamecode heeft op 4 maart jl. goedkeuring verleend aan de vervanging van de 'oude' slogan door het logo.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSConcreet betekent dit dat het nieuwe logo te zien is in alle reclame- en andere uitingen van de alcoholbranche. Er geldt een overgangstermijn van 3 maanden voor televisie- en bioscoopcommercials en 6 maanden voor printreclame. Gedurende die periode zal het logo steeds vaker te zien zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid