Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips stelt nieuwe groene doelstellingen

Elektronicaconcern Philips loopt voor op de eigen 'groene' doelstellingen voor 2012 en heeft nu nieuwe duurzame doelen geformuleerd voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips zegt drie jaar eerder dan gepland de doelstelling te hebben gehaald om 30 procent van de omzet uit 'groene' producten te halen. Het concern heeft nu tot doel gesteld om in 2015 minimaal de helft van de omzet uit duurzame producten te halen.

related partner content for mobile comes here

Groene producten zijn voor het bedrijf producten die minimaal 10 procent beter scoren dan concurrerende producten op het gebied van energie-efficiëntie, verpakkingen, gevaarlijke bestanddelen, gewicht, recycling en afval of levensduur.

Milieuorganisatie Greenpeace laat in een reactie weten het goed te vinden dat Philips met duurzaamheid bezig is. “Maar er is nog geen reden voor het bedrijf om zichzelf op de borst te kloppen,' aldus een woordvoerster. “Philips maakt bijvoorbeeld nog steeds geen televisies zonder de gifstoffen broom en pvc, terwijl computerfabrikanten deze stoffen al wel hebben uitgebannen.'

Ook vindt zij de definitie voor groene producten die Philips hanteert niet ambitieus genoeg. “Producten zijn pas groen als ze gifvrij zijn en goed gerecycled worden, niet als ze 10 procent beter scoren dan andere producten.' (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in