Philips stelt nieuwe groene doelstellingen


Philips zegt drie jaar eerder dan gepland de doelstelling te hebben gehaald om 30 procent van de omzet uit 'groene' producten te halen. Het concern heeft nu tot doel gesteld om in 2015 minimaal de helft van de omzet uit duurzame producten te halen.
Groene producten zijn voor het bedrijf producten die minimaal 10 procent beter scoren dan concurrerende producten op het gebied van energie-efficiëntie, verpakkingen, gevaarlijke bestanddelen, gewicht, recycling en afval of levensduur.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMilieuorganisatie Greenpeace laat in een reactie weten het goed te vinden dat Philips met duurzaamheid bezig is. “Maar er is nog geen reden voor het bedrijf om zichzelf op de borst te kloppen,' aldus een woordvoerster. “Philips maakt bijvoorbeeld nog steeds geen televisies zonder de gifstoffen broom en pvc, terwijl computerfabrikanten deze stoffen al wel hebben uitgebannen.'
Ook vindt zij de definitie voor groene producten die Philips hanteert niet ambitieus genoeg. “Producten zijn pas groen als ze gifvrij zijn en goed gerecycled worden, niet als ze 10 procent beter scoren dan andere producten.' (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid