Overslaan en naar de inhoud gaan

Rhinofly en Boondoggle meest ‘sociale’ bureaus

Uit een door Sociotoco gehouden onderzoek blijkt dat Rhinofly en Boondoggle de meest ‘socially savvy’ bureaus zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sociotoco heeft onderzocht hoe ‘socially savvy’ marketing- en communicatiebureaus in Nederland zijn. De bureaus Rhinofly en Boondoggle komen hierbij naar boven als de twee die zich het meest intensief profileren via de diverse sociale media. Zij worden hierbij op de voet gevolg door In10, LBi Lost Boys en 105 Refreshing Advertising.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek uitgevoerd onder de bureaus die geregistreerd staan in de marcom500 van Adformatie. De eerste resultaten zijn bekendgemaakt op het .

Onder de marcom-bureaus die in de steekproef zijn meegenomen is twitteren (24%) populairder dan bloggen (17%). Vooral internet- (44%) en pr-bureaus (50%) twitteren er tegenwoordig lustig op los. Ongeveer 11 procent van de bureaus heeft een publieke plek op Hyves. Het aantal Facebook-pagina’s en -groepen loopt daarbij nog wat achter (6%). Veruit het populairst onder de bureaus is LinkedIn. Meer dan de helft (51%) heeft op dit netwerk een bedrijfspagina, en een klein aantal (3%) beheert een eigen LinkedIn-groep.

Qua verspreiding van content scoort YouTube het hoogst (8%), gevolgd door Flickr (6%). Opvallend is dat concurrenten Vimeo en Picasa onder de geselecteerde bureaus niet of nauwelijks in gebruik zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in