Rhinofly en Boondoggle meest ‘sociale’ bureaus
Sociotoco heeft onderzocht hoe ‘socially savvy’ marketing- en communicatiebureaus in Nederland zijn. De bureaus Rhinofly en Boondoggle komen hierbij naar boven als de twee die zich het meest intensief profileren via de diverse sociale media. Zij worden hierbij op de voet gevolg door In10, LBi Lost Boys en 105 Refreshing Advertising.
Het onderzoek uitgevoerd onder de bureaus die geregistreerd staan in de marcom500 van Adformatie. De eerste resultaten zijn bekendgemaakt op het Social Media Congres 2010.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaOnder de marcom-bureaus die in de steekproef zijn meegenomen is twitteren (24%) populairder dan bloggen (17%). Vooral internet- (44%) en pr-bureaus (50%) twitteren er tegenwoordig lustig op los. Ongeveer 11 procent van de bureaus heeft een publieke plek op Hyves. Het aantal Facebook-pagina’s en -groepen loopt daarbij nog wat achter (6%). Veruit het populairst onder de bureaus is LinkedIn. Meer dan de helft (51%) heeft op dit netwerk een bedrijfspagina, en een klein aantal (3%) beheert een eigen LinkedIn-groep.
Qua verspreiding van content scoort YouTube het hoogst (8%), gevolgd door Flickr (6%). Opvallend is dat concurrenten Vimeo en Picasa onder de geselecteerde bureaus niet of nauwelijks in gebruik zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid