Overslaan en naar de inhoud gaan

OCW en EZ onderzoeken stagnerende mediabestedingen

De ministeries van OCW en EZ hebben onderzoeksbureaus Nielsen en TNS Nipo gevraagd om samen een grootschalig onderzoek te doen naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoekers van beide bureaus zullen kijken in welke mate er sprake is van substitutie of synergie van reclamebestedingen tussen de diverse mediaplatformen. De uiteindelijke bevindingen worden voor het zomerreces aangeboden aan de Tweede Kamer.

related partner content for mobile comes here

Opdrachtgevers van het onderzoek zijn minister Plasterk van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen en staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk. Als aanleiding voor het onderzoek noemen ze de stagnerende reclame-inkomsten in de mediasector, een ontwikkeling waar met name dagbladen last van hebben. Hierdoor staan de huidige verdienmodellen van media onder druk.

Het onderzoek zal uit twee delen bestaan; een kwantitatieve reclamebestedingenanalyse en een serie kwalitatieve expertinterviews. Naast inzicht in de mate van substitutie of synergie, wordt bij de expertinterviews ook aandacht besteed aan crossmediale inzet van reclamecampagnes en nieuwe reclamemogelijkheden voor print in het algemeen en dagbladen in het bijzonder. Hiervoor worden adverteerders, mediabureaus, media-exploitanten en andere media-experts geïnterviewd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in