OCW en EZ onderzoeken stagnerende mediabestedingen
Onderzoekers van beide bureaus zullen kijken in welke mate er sprake is van substitutie of synergie van reclamebestedingen tussen de diverse mediaplatformen. De uiteindelijke bevindingen worden voor het zomerreces aangeboden aan de Tweede Kamer.
Opdrachtgevers van het onderzoek zijn minister Plasterk van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen en staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk. Als aanleiding voor het onderzoek noemen ze de stagnerende reclame-inkomsten in de mediasector, een ontwikkeling waar met name dagbladen last van hebben. Hierdoor staan de huidige verdienmodellen van media onder druk.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHet onderzoek zal uit twee delen bestaan; een kwantitatieve reclamebestedingenanalyse en een serie kwalitatieve expertinterviews. Naast inzicht in de mate van substitutie of synergie, wordt bij de expertinterviews ook aandacht besteed aan crossmediale inzet van reclamecampagnes en nieuwe reclamemogelijkheden voor print in het algemeen en dagbladen in het bijzonder. Hiervoor worden adverteerders, mediabureaus, media-exploitanten en andere media-experts geïnterviewd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid