Overslaan en naar de inhoud gaan

Comscore: sterke groei Facebook en Twitter in 2009

Zowel Facebook als Twitter lieten in 2009 een groei van meer dan 100 procent zien, aldus het Amerikaanse onderzoeksbureau comScore.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Facebook is sinds mei 2009 het grootste social network in de VS. In december telde Facebook 112 miljoen bezoekers, en dat is een stijging van 105 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2008 (55 miljoen). Twitter eindigde het jaar met bijna 20 miljoen gebruikers, een stijging van 900 procent ten opzichte van 2008 (2 miljoen). Vooral in de eerste maanden van 2009 liet Twitter een sterke groei zien, zo nam het aantal gebruikers tussen februari en april toen van 4 naar 17 miljoen.

related partner content for mobile comes here

MySpace groeide ook, met 92 procent. Het social network focust nu nog meer op entertainment en die nieuwe strategie lijkt zijn vruchten af te werpen.

Facebook groeide ook in de gemiddelde 'time-spent', zo nam het aantal gebruiksminuten per dag toe met 6 procent, en het aantal dagen dat bezoekers de site bezochten, nam toe met 37 procent.

De totale time-spent was hiermee in 2009 driemaal zo hoog als in 2008. Bezoekers zijn alleen wel sneller weg na een bezoek, het aantal minuten per bezoek daalde met 11 procent. Volgens comScore komt dat omdat mensen vaker en korter op de site zijn.

MySpace ziet steeds jongere bezoekers komen, in december 2009 was 44,4 procent jonger dan 24 jaar, 7 procent meer dan in 2008.Facebook heeft een oudere doelgroep, met de ene helft ouder dan 35 en de andere jonger. 23 procent bevond zich in 2009 in de doelgroep 25-34 jaar, in 2008 was dat 18,8 procent.

Twitter wordt ook steeds jonger. In eerste instantie was het vooral de doelgroep boven de 25 (65 procent 25-54 jaar) die Twitter wist te waarderen, en in 2008 behoorde slechts 9 procent van de gebruikers tot de doelgroep 18-24 jaar. Dat is nu anders: mede dankzij beroemde twitteraars zijn er meer jongeren op de tweets afgekomen en behoren ze tot de snelst groeiende doelgroepen op Twitter. Jonger dan 18 ging in 2009 met 6,2 procent omhoog, en 18-24 7,9 procent.

Andere bevindingen:

  • Bijna 80 procent van de Amerikaanse internetters bezocht in 2009 een social network.
  • Social networking neemt 11 procent van alle online time-spent in beslag in de VS, en dat maakt het tot 1 van de belangrijkste online activiteiten.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in