
Volgens Pew gebruikte 73 procent van de tieners online een sociaal netwerk in 2009. Van de volwassenen die online zijn, maakte 47 procent gebruik van een sociaal netwerk. Het 30e levensjaar is een belangrijk kenterpunt: in de leeftijdsgroep 18-29 ligt het percentage op 72 procent, vanaf 30 jaar wordt het 40 procent.
Facebook is het populairste netwerk bij alle leeftijdsgroepen in de VS, speciaal bij oudere volwassenen. 73 procent van de 18-plussers heeft hier een profiel (71 procent van de groep 18-29 en 75 procent van de groep 30+).
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDW48 procent heeft een MySpace account, met 66 procent in de groep 18-29 en slechts 36 procent in de groep 30+. Bij Linkedin is het andersom: hier heeft 7 procent van de groep 18-29 een account, tegenover 19 procent van de groep 30+.
Twitteren
Hoe zit het met Twitter: in de VS ontdekken vooral jongeren dit kanaal. 37 procent van de online volwassenen tussen de 18 en 24 gebruikt Twitter, en daarna gaat het naar beneden: 27 procent van de groep 25-29, 22 procent van de groep 30-49, 9 procent van de groep 50-64 en 4 procent van de groep 65+. Gemiddeld ligt het percentage op 19 procent.
Bloggen is weer het domein van de oudere internetter en is miner populair bij de jongere generatie. Slechts 15 procent van de groep 18-20 blogt (een val van 9 procent ten opzichte van 2007). 11 procent van de groep 30+ blogt, en dat is een stijging van 4 procent ten opzichte van 2007.
74 procent van alle Amerikaanse volwassenen maakt gebruik van internet. Zowel in de groep 12-17 als in groep 18-29 ligt dat percentage op 93 procent. In de groep 65+ is nog steeds 38 procent online.
Overige bevindingen:
- 81 procent van de groep 18-29 is draadloos online. In de groep 30-49 is dat 63 procent, in de groep 50+ ligt het percentage op 34 procent.
- 55 procent van de groep 18-29 internet met een laptop of een mobiele telefoon (55 procent), en 28 procent is online via iets anders, zoals een e-reader of een spelconsole.
- 75 procent van de tieners, 93 procent van de groep 18-29 en 58 procent van de 12-jarigen heeft een mobiele telefoon
- 8 procent van de groep 12-17 gebruikt Twitter. 66 procent verstuurt sms-jes, 62 procent zoekt online naar nieuws en politieke informatie.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee