Rabobank meest spontaan met Oranje geassocieerd


Na afloop van de loting van het WK is er een onderzoek geweest naar welke adverteerders in verband werden gebracht met Oranje. Hieruit bleek dat adverteerders van het Nederlands voetbalelftal sterk in verband worden gebracht met Oranje. Nu het nationale voetbal iets op de achtergrond is geraakt en de focus meer op de Olympische spelen ligt, zien de onderzoekers een verschuiving in de toptien: Aegon en TVM maken een grote sprong op de ranglijst. Rabobank staat op één, en de sponsoren van het Nederlands elftal zakken een plek naar beneden.
Toptien: spontaan geassocieerd met Oranje
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
1. Rabobank (4)
2. Nationale Nederlanden (1)
3. Heineken (3)
4. Aegon (7)
5. ING (2)
6. Philips (5)
7. ABN Amro (13)
8. Nike (8)
9. KPN (6)
10. TVM (17)
Uit de vraag van welke adverteerders mensen een reclame over Oranje(sporters) hebben gezien, blijkt dat Rabobank het bedrijf is dat volgens de ondervraagden het meeste heeft geadverteerd met Oranje(sporters). Op de tweede en derde plek staan Aegon en Essent.
Unox heeft de laatste tijd veel promotionele activiteiten uitgevoerd bij winterevenementen. Hierdoor zijn mensen Unox in verband gaan brengen met de Olympische Winterspelen. Maar ook sponsoren, zoals Nike, Aegon, Essent en Intersport worden regelmatig in verband gebracht met het evenement.
Toptien: in verband gebracht met de Olympische Spelen
1. UNOX
2. NOS
3. Heineken
4. Nike
5. Aegon
6. Adidas
7. Nationale Nederlanden
8. Essent
9. Intersport
10. De Telegraaf
In 2010 gaat De Telegraaf minimaal één keer per maand het Oranjegevoel meten. Op deze manier moet het volgens De Telegraaf inzichtelijk worden in welke mate Oranje leeft onder de Nederlanders. Ook wordt gemeten welke adverteerders het meeste bij Oranje passen en welke verschuivingen er optreden. Op deze wijze wordt gekeken wat het effect is van de reclame-inspanningen rondom Oranje.
Ongeveer 300 Nederlanders werden ondervraagd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid