Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank meest spontaan met Oranje geassocieerd

Sponsoring van Olympische sporters is effectief, zeggen de onderzoekers van Bureau Consumenten Onderzoek, in dienst van De Telegraaf.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na afloop van de loting van het WK is er een onderzoek geweest naar welke adverteerders in verband werden gebracht met Oranje. Hieruit bleek dat adverteerders van het Nederlands voetbalelftal sterk in verband worden gebracht met Oranje. Nu het nationale voetbal iets op de achtergrond is geraakt en de focus meer op de Olympische spelen ligt, zien de onderzoekers een verschuiving in de toptien: Aegon en TVM maken een grote sprong op de ranglijst. Rabobank staat op één, en de sponsoren van het Nederlands elftal zakken een plek naar beneden.

related partner content for mobile comes here

Toptien: spontaan geassocieerd met Oranje

1. Rabobank (4)
2. Nationale Nederlanden (1)
3. Heineken (3)
4. Aegon (7)
5. ING (2)
6. Philips (5)
7. ABN Amro (13)
8. Nike (8)
9. KPN (6)
10. TVM (17)

Uit de vraag van welke adverteerders mensen een reclame over Oranje(sporters) hebben gezien, blijkt dat Rabobank het bedrijf is dat volgens de ondervraagden het meeste heeft geadverteerd met Oranje(sporters). Op de tweede en derde plek staan Aegon en Essent.

Unox heeft de laatste tijd veel promotionele activiteiten uitgevoerd bij winterevenementen. Hierdoor zijn mensen Unox in verband gaan brengen met de Olympische Winterspelen. Maar ook sponsoren, zoals Nike, Aegon, Essent en Intersport worden regelmatig in verband gebracht met het evenement.

Toptien: in verband gebracht met de Olympische Spelen

1. UNOX
2. NOS
3. Heineken
4. Nike
5. Aegon
6. Adidas
7. Nationale Nederlanden
8. Essent
9. Intersport
10. De Telegraaf

In 2010 gaat De Telegraaf minimaal één keer per maand het Oranjegevoel meten. Op deze manier moet het volgens De Telegraaf inzichtelijk worden in welke mate Oranje leeft onder de Nederlanders. Ook wordt gemeten welke adverteerders het meeste bij Oranje passen en welke verschuivingen er optreden. Op deze wijze wordt gekeken wat het effect is van de reclame-inspanningen rondom Oranje.
Ongeveer 300 Nederlanders werden ondervraagd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in