Nederland ruim marktleider in 2009
Het gemiddelde marktaandeel was 21.9 pct in de doelgroep 6+ en in het tijdvak 18.00 - 24.00 uur. Dat is iets minder dan in 2008 toen de zender 22,5 pcy marktaandeel had. Maar in 2008 waren er onder meer evenementen als het EK voetbal en de Olympische Spelen.
Het marktaandeel van RTL 4 groeide vorig jaar ten opzichte van 2008. De zender kwam uit op 15,1 pct, in 2008 was dat 14,2 pct. Derde zender SBS 6 zag het aandeel in 2009 ook iets groeien ten opzichte van het jaar ervoor: 12,7 pct tegen 12,5 pct.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe publieke omroep komt uit op een aandeel van 36,8 procent (2008: 37,3 pct, 2007: 33,2 pct). RTL Nederland behaalde 25,2 pct aandeel. Dat is minder dan de twee jaren ervoor (2008: 26,9 pct, 2007: 26,3 pct). SBS Broadcasting deed het ook minder dan in 2008 en 2007. De drie SBS-zenders kwamen uit op 21,7 pct, in 2008 was dat 22,4 pct en in 2007 21,9 pct.
Bron: www.mediajournaal.nl/Stichting Kijkonderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid