Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland ruim marktleider in 2009

Net als in 2008 was Nederland 1 in 2009 ruim marktleider op televisie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gemiddelde marktaandeel was 21.9 pct in de doelgroep 6+ en in het tijdvak 18.00 - 24.00 uur. Dat is iets minder dan in 2008 toen de zender 22,5 pcy marktaandeel had. Maar in 2008 waren er onder meer evenementen als het EK voetbal en de Olympische Spelen.

related partner content for mobile comes here

Het marktaandeel van RTL 4 groeide vorig jaar ten opzichte van 2008. De zender kwam uit op 15,1 pct, in 2008 was dat 14,2 pct. Derde zender SBS 6 zag het aandeel in 2009 ook iets groeien ten opzichte van het jaar ervoor: 12,7 pct tegen 12,5 pct.

De publieke omroep komt uit op een aandeel van 36,8 procent (2008: 37,3 pct, 2007: 33,2 pct). RTL Nederland behaalde 25,2 pct aandeel. Dat is minder dan de twee jaren ervoor (2008: 26,9 pct, 2007: 26,3 pct). SBS Broadcasting deed het ook minder dan in 2008 en 2007. De drie SBS-zenders kwamen uit op 21,7 pct, in 2008 was dat 22,4 pct en in 2007 21,9 pct.

Bron: /Stichting Kijkonderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in