Overslaan en naar de inhoud gaan

De Mol op lijst invloedrijkste mensen decennium

John de Mol staat op de lijst van de 50 meest invloedrijke mensen van het afgelopen decennium, samengesteld door The Financial Times.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Mol is uitgeroepen tot een van de belangrijkste mensen van de jaren nul omdat hij het tv-programma Big Brother ontwikkelde. Hij is de enige Nederlander op de lijst van de invloedrijkste mensen in vier categorieën: politiek, economie, zaken en cultuur. In die laatste categorie staan naast John de Mol, onder andere ook Oprah Winfrey, Huffington Post oprichtster Arianna Huffington en -baas Mark Zuckerberg.

related partner content for mobile comes here

Big Brother werd in Nederland voor het eerst in 1999 uitgezonden en sloot aan bij een trend van realitysoaps die in 1992 werd ingezet door het Amerikaanse MTV-programma The Real World. Big Brother voegde daar nog het spelelement aan toe, net als het oorspronkelijk Zweedse programma Expeditie Robinson dat in Nederland in 2000 voor het eerst werd uitgezonden.

De show heeft John de Mol geen windeieren gelegd. Alleen al de aankondiging dat Big Brother verkocht zou worden aan buitenlandse televisiestations, zorgde in het jaar 2000 voor een koersstijging van zijn bedrijf Endemol met 10 procent.

Bron: Financial Times/ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in