Wie o wie is de machtigste Mad Man van 't land


Online communicatiebureau Greenberry heeft een Twitteranalyse tool ontwikkeld om 'macht en achterkamerpolitiek' tastbaar te maken voor de Nederlandse marketeer. Twitter is blijkbaar de graadmeter voor de machtigste marketeer van Nederland. De website Dutch Mad Men gaat vandaag online. Website, website aan de wand vertel mij: wie is toch de machtigste marketeer van het land?
In het persbericht staat:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMet een speciaal ontwikkelde formule wordt, aan de hand van Twitteraccounts, de macht van 10.000 marketeers in kaart gebracht. Volgens Jan-Willem van Beek van Greenberry is de machtsformule uniek ten opzichte van andere Twitteranalyse tools. Op de website, die maandag 30 november live gaat, worden de Mad Men van de Mad Boys onderscheiden door onderlinge netwerken in de reclamewereld bloot te leggen. De toepassing maakt de Mad Men merkwaarden - macht en achterkamerpolitiek - tastbaar voor Nederlandse marketeers.
De actie is opgezet door A-Film ter promotie van de DVD van het tweede seizoen van Mad Men. Ik vind het een hele slimme actie van A-film om de Nederlandse reclamemakers te koppelen aan de succesvolle serie Mad Men. Ik ben ook stiekem wel benieuwd wie de 'machtigste' is. Je kunt het volgen via Twitter.
Ik vind de termen reclamemaker en marketeer ten onrechte door elkaar gehaald. Het zijn twee totaal andere vakgebieden. Waarom worden er 10.000 marketeers gevolgd en niet de reclamemakers? Wie krijgt de eer? Een marketeer of een reclamemaker? En over welke 'macht' praten we dan?
Deze onvrijwillige verkiezing roept bij mij meer vraagtekens op dan dat 'ie antwoorden geeft. Aan welke kenmerken moet iemand voldoen om als machtigste uit de bus te komen. Zijn dat je Twitter followers? LinkedIn connecties? Verzamelde visitekaartjes? Behaalde resultaten per besteedde reclame euro?
En dan 'de macht en achterkamerpolitiek'? Wat een mysterieuze zin. Moeten we Peter R. de Vries bellen? Enfin, genoeg vragen. Wellicht dat die vandaag allemaal beantwoord worden! Spannend! En voor de winnaar alvast: gefeliciteerd! Ik denk al dat ik weet wat je krijgt, ik hoop maar dat je een DVD speler hebt...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid