Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie o wie is de machtigste Mad Man van 't land

Online communicatiebureau Greenberry heeft een Twitteranalyse tool ontwikkeld om 'macht en achterkamerpolitiek' tastbaar te maken voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online communicatiebureau heeft een Twitteranalyse tool ontwikkeld om 'macht en achterkamerpolitiek' tastbaar te maken voor de Nederlandse marketeer. Twitter is blijkbaar de graadmeter voor de machtigste marketeer van Nederland. De website gaat vandaag online. Website, website aan de wand vertel mij: wie is toch de machtigste marketeer van het land?

related partner content for mobile comes here

In het persbericht staat:

Met een speciaal ontwikkelde formule wordt, aan de hand van Twitteraccounts, de macht van 10.000 marketeers in kaart gebracht. Volgens Jan-Willem van Beek van Greenberry is de machtsformule uniek ten opzichte van andere Twitteranalyse tools. Op de website, die maandag 30 november live gaat, worden de Mad Men van de Mad Boys onderscheiden door onderlinge netwerken in de reclamewereld bloot te leggen. De toepassing maakt de Mad Men merkwaarden - macht en achterkamerpolitiek - tastbaar voor Nederlandse marketeers.

De actie is opgezet door A-Film ter promotie van de DVD van het tweede seizoen van . Ik vind het een hele slimme actie van A-film om de Nederlandse te koppelen aan de succesvolle serie Mad Men. Ik ben ook stiekem wel benieuwd wie de 'machtigste' is. Je kunt het volgen via .

Ik vind de termen reclamemaker en marketeer ten onrechte door elkaar gehaald. Het zijn twee totaal andere vakgebieden. Waarom worden er 10.000 marketeers gevolgd en niet de reclamemakers? Wie krijgt de eer? Een marketeer of een reclamemaker? En over welke 'macht' praten we dan?
Deze onvrijwillige verkiezing roept bij mij meer vraagtekens op dan dat 'ie antwoorden geeft. Aan welke kenmerken moet iemand voldoen om als machtigste uit de bus te komen. Zijn dat je Twitter followers? LinkedIn connecties? Verzamelde visitekaartjes? Behaalde resultaten per besteedde reclame euro?

En dan 'de macht en achterkamerpolitiek'? Wat een mysterieuze zin. Moeten we Peter R. de Vries bellen? Enfin, genoeg vragen. Wellicht dat die vandaag allemaal beantwoord worden! Spannend! En voor de winnaar alvast: gefeliciteerd! Ik denk al dat ik weet wat je krijgt, ik hoop maar dat je een DVD speler hebt...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in