Overslaan en naar de inhoud gaan

5 social shopping trends

Het sociale aspect van online shopping wordt steeds belangrijker. Veel sites van productaanbieders en –vergelijkers komen nog niet verder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1. Real-time product reviews
Op vergelijkingssites geven geregistreerde gebruikers een product review die nog steeds online staat als het product alweer vervangen is door een nieuwere versie. Als shopper op zoek naar de laatste ervaringen met de nieuwste producten tik je de productnaam in bijvoorbeeld , of gebruik je de zoekoptie van je favoriete sociale netwerk.

related partner content for mobile comes here

2. Real-time deals
Kortingscodes en andere shopping tips vinden via sociale netwerken en Twitter razendsnel hun weg naar vrienden en bekenden. Accounts als "> en Kortingscode"> Kortingscode verspreiden die actief (en strijken hiermee ongetwijfeld affiliate inkomsten op) en zijn snel ge-retweet.

3. Groepsgeschenken
Met zijn allen kan je een mooier kado geven dan ieder voor zich, dus krijgt de ‘verjaardagspot’ een revival in social media. Voorbeelden hiervan zijn of het van Best Buy. Door het financiële aspect (wie speelt de bank?) in Europa misschien iets lastiger op te zetten.

4. Trendsetter zijn was nog nooit zo gemakkelijk
In plaats van wachten op een nieuwsbrief of magazine voor het laatste nieuws op het gebied van bijvoorbeeld fashion, gadgets en ander hip spul ga je te rade bij de trendsetters in je netwerk of volg je twitteraars als "> en ">.

5. Toon je gulheid
Goed doen doet goed. Die goede daad wil je natuurlijk delen met je netwerk, en daar komen social media om de hoek kijken. Organisaties kunnen dat stimuleren: bijvoorbeeld laat de gulle gevers via Facebook en Twitter weten dat hun donatie is verricht en laat hen dit delen via een Tweet of Facebook post

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in