Over reclame die opvalt op straat
Nick Berg mailde me deze outdoor-uiting van Tele2, die inhaakt op de Pokkie Foetsie-campagne van KPNHi. Slim gedaan van Tele2, of profiteert hier juist Hi?
Danielle Schouten kwam deze campagne tegen, van Volvo. 'Een hele sterke tekst', twittert ze. Ik kan het alleen maar met haar eens zijn.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEn dan deze, van Gerben Bouwhuis, die ook een buitenreclame spotte die overliep van de copy, echter met een iets ander resultaat dan de Volvo-uiting:
En Jonathan MacDonald, eerder dit jaar nog te gast op Digitaal Willen We Allemaal, liep tegen twee, volgens hem, interessante etalages aan.
Hij #039;cheapness'">vergeleek de twee, een keurige Londense kledingzaak en een sex-shop in Soho, op 'cheapness':
Na de verschillen (maar vooral de overeenkomsten) te hebben genoteerd, komt hij tot de conclusie dat de sex-shop de merkwaarden een stuk beter communiceert...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidDear Adformatie,
Are you aware that using natural media, reverse graffiti, kalk reclame and other forms of street reclamen has been officially banned in Amsterdam? It can be used for the city itself but not for brands.
As one of those who started this new industry it is sad that the behaviour of many of the companies producing the messages was so unprofessional, produced such low quality work and left ads for for cities to pay to remove that Amsterdam (and other) gemeenten had no choice but to ban it.
No doubt highly effective. And a great content marketing content collection point! It was fun while it lasted.