Edith Smit hoogleraar media & advertising
Professor dr. Edith Smit is benoemd tot hoogleraar media & advertising aan de faculteit der maatschappij- en gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA).
Smit onderzoekt de rol van reclame in het dagelijkse leven en naar de effectiviteit van verschillende media formats.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBij haar onderzoek binnen de nieuwe leerstoel Media & Advertising ligt de nadruk op twee thema's die kenmerkend zijn voor ontwikkelingen in het medialandschap: de integratie van media en merken, en de toegenomen customisation van communicatie.
Voorbeelden van deze ontwikkelingen zijn Rabobank, die zelf televisie maakt op Rabosport.nl en de iPhone-versie van het Engelse Kraft Foods-magazine met aanbiedingen op maat tijdens het boodschappen doen.
Smit is sinds 2007 bijzonder hoogleraar customer media aan de UvA. Voor die tijd was zij onder meer universitair hoofddocent communicatiewetenschap aan dezelfde universiteit. Smit was acht jaar directeur van SWOCC, Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid