Overslaan en naar de inhoud gaan

Decembershoppers vertrouwen hun sociale netwerken

De feestdagen zijn dé aanleiding voor consumenten en retailers om elkaar te vinden. Consumenten spenderen graag in deze periode, retailers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vergelijkingssites en kortingssites waren al een belangrijke bron voor het vinden van leuke kado’s en goede deals. Uit onderzoek van Deloitte, Opinion Research Corporation en Yesmail blijkt dat internetgebruikers daarnaast ook steeds mee vertrouwen op hun sociale netwerken.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek van Opinion Research Corporation en Yesmail blijkt dat 27% van alle online shoppers in de VS sociale netwerken als Facebook bekijkt om te zien wat hun familie en vrienden wensen. Bijna de helft (45%) gebruikt sociale netwerken om producten te vinden en prijzen en aanbiedingen te vergelijken.
Deloitte achterhaalde dat 17% van alle consumenten (dus online en offline shoppers) hiervoor hun sociale netwerken checken. 60% van deze consumenten zoekt hier korting, 53% zoekt kadotips, en 52% gebruikt hun sociale netwerk om de wensen van familie en vrienden te achterhalen.

Echt social shopping is dit m.i. nog niet; het delen en aanbevelen ontbreekt. Toch kan deze ontwikkeling social shopping een stevige boost geven

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in