Combat doet inentingscampagne
Het reclamebureau voor kinderen en jongeren moet er voor zorgen dat meer meiden komen opdagen voor de prik met ‘meer emotie in de campagne’. ‘Alleen met de feiten win je het niet’, zegt een woordvoerster van het RIVM in Trouw.
Bij de eerste vaccinatieronde in maart van dit jaar kwam maar net de helft van de 13- tot 16-jarige meisjes de inentingen halen. Het instituut wijt dat vooral aan de ouderwetse voorlichting. Die sloeg niet aan bij de doelgroep en had te lijden onder emotionele tegengeluiden op internet.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaBij de nieuwe aanpak wil het RIVM meer zichtbaar zijn op internetfora. Daarvoor worden ook moeders en huisartsen ingezet. Daarnaast wordt geprobeerd docenten biologie en maatschappijleer, maar ook huisartsen en gynaecologen actiever bij de voorlichtingscampagne te betrekken.
Het Amsterdamse reclamebureau ComBat dat is ingeschakeld, richt zich op kinderen, jongeren en jong volwassenen. Het gaat bij de campagne meer met emotie werken, want alleen met de feiten win je het niet, aldus de RIVM-woordvoerster. Een voorproefje is te zien op www.prikenbescherm.nl, waar moeders, meisjes, artsen en minister Ab Klink (Volksgezondheid) aan het woord komen.
In april begint een nieuwe vaccinatiecampagne. Alle 12-jarige meisjes komen dan in aanmerking voor de inenting. Ook meisjes van 13 tot 16 die spijt hebben dat ze de prik dit jaar niet hebben gehaald, kunnen weer terecht.
Bron: Trouw/Telegraaf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid