Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamebureau moet meiden lokken voor prik

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu heeft voor een nieuwe inentingscampagne tegen baarmoederhalskanker een reclamebureau in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de eerste vaccinatieronde in maart van dit jaar kwam maar net de helft van de 13- tot 16-jarige meisjes de inentingen halen. Het instituut wijt dat vooral aan de ouderwetse voorlichting. Die sloeg niet aan bij de doelgroep en had te lijden onder emotionele tegengeluiden op internet.

related partner content for mobile comes here

Bij de nieuwe aanpak gaat het RIVM zich ook meer op internetfora begeven. Het doet dat niet alleen zelf, maar zet daar ook moeders en huisartsen voor in. Daarnaast wordt geprobeerd docenten biologie en maatschappijleer actiever bij de voorlichtingscampagne te betrekken, evenals huisartsen en gynaecologen.

Het Amsterdamse reclamebureau ComBat dat is ingeschakeld, richt zich op kinderen, jongeren en jong volwassenen. Het gaat bij de campagne meer met emotie werken, want alleen met de feiten win je het niet, aldus de RIVM-woordvoerster. Een voorproefje is te zien op . Daar vertelt Marjan Berk over haar schoondochter die in anderhalf jaar aan een agressieve vorm van baarmoederhalskanker overleed. Ook andere moeders, meisjes, artsen en minister Ab Klink (Volksgezondheid) doen hun zegje.

In april begint een nieuwe vaccinatiecampagne. Alle 12-jarige meisjes komen dan in aanmerking voor de inenting. Ook meisjes van 13 tot 16 die spijt hebben dat ze de prik dit jaar niet hebben gehaald, kunnen weer terecht. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in