
Europese design- en kunststudenten konden in april tot juni 2009 meedoen aan de Ontwerpwedstrijd Biologisch logo van de EU. 3.422 studenten leverden een voorstel in. Daarna selecteerde een jury drie logo’s. Op die drie logo’s kan men nu tot 31 januari stemmen.
Het is de bedoeling dat het nieuwe logo ‘de consument beter beschermt’ en dat de biologische landbouw hiermee gepromoot wordt. En: in tegenstelling tot het bestaande logo wordt de winnende inzending verplicht voor alle voorverpakte biologische producten die afkomstig zijn uit de 27 lidstaten en aan de etiketteringsvoorschriften voldoen.
Vacatures
Communicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACreatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCommunicatieadviseur (28-38 uur)
CAOPDe criteria voor het nieuwe logo: het moet de Europese Unie binnen én buiten de Europese grenzen vertegenwoordigen. Het mag geen woorden of letters bevatten, moet makkelijk te onthouden zijn en moeiteloos in verband kunnen worden gebracht met de EU en de biologische landbouw.
Door de online stemming hoopt de Europese Commissie dat het nieuwe logo bij zo veel mogelijk mensen in de smaak valt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee