Overslaan en naar de inhoud gaan

MisMerk

Afgelopen week stond er in Adformatie dat Merken er minder toe doen. Het European Institute for Brandmanagement had dat onderzocht en het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen week stond er in Adformatie dat Merken er minder toe doen.
Het European Institute for Brandmanagement had dat onderzocht en het reclamevakblad opende fors al was het een groot landelijk dagblad.
Bij onderzoek wordt er altijd suggestief gevraagd en niet pro actief. Ik vind het een beetje kort door de bocht allemaal. Terwijl we weten dat Merken een steeds grotere rol gaan spelen in Consumensenland. Alleen, . . alleen . . de Merkvoorwaarden die Consumensen hanteren zijn aan snelle verandering onderhevig.

related partner content for mobile comes here

Ik krijg sterk de indruk dat het onderzoek op traditionele reclamewaarden is getoetst. De wereld is echter snel veranderd en dat betekent nu effe dat Sociale, Menselijke waarden belangrijker zijn geworden. Onverdacht communiceren en laten merken dat je een echte sociale insteek hebt worden met de dag belangrijker factoren in communicatie van het Merk. Het Merk is er voor de Mens en niet andersom.

De conclusie van Adformatie dat Merken “misbaarder” zijn geworden kan je niet zomaar trekken en al helemaal niet met een Telegraafkop op de frontpage. Rik Riezenbos algemeen directeur van Eurib houdt terecht een slag om de arm bij de uitkomsten maar concludeert tegelijkertijd “dat wil je als Merk overeind blijven dan moet je wel stevig adverteren”. Old school adverteren dus.

Dat het aangehaalde voorbeeld ING onmisbaarder is geworden komt rechtstreeks door het verdwijnen van de Postbank. De conclusie dat ING het goed heeft gedaan met haar communicatie is wel erg snel genomen. Als je goed naar de cijfers kijkt en je oor goed in de markt te luisteren legt dan is het verdwijnen van de Postbank een ernstige omissie. Maar daar horen we het vakblad niet over. Ik zou zeggen: MisMerk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in