Vrij Uit lanceert online vakantiemagazine Vrij Zijn


Vrij Zijn is de naam van het nieuwe online magazine van vakantieaanbieder Vrij Uit, dat vanaf vandaag vier keer per jaar verschijnt. Het magazine moet volgens VrijUit ‘vakantie-inspiratie vanuit interessante invalshoeken bieden’. Dus geen droge opsomming van accomodaties, maar streekrecepten en tips van vakantie-experts; over winkels, restaurants, of bezienswaardigheden in de buurt.
Thomas Cook, eigenaar van Vrij Uit, heeft het merk vorig jaar flink onder handen genomen. In het decembernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat volgende week op de mat valt, vertelt Marjolijn Blok, head of marketing bij Thomas Cook, onder andere over de herpositionering van dit merk: ‘Het merk bediende families, maar in een vrij enge definitie: gezinnen met schoolgaande kinderen. De jongeren waren we kwijt, de retailers waren zo ontevreden dat we niet meer op de schappen stonden.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSInmiddels is er flink aan het merk gesleuteld en heeft het merk een jongere uitstraling gekregen. Brochures ogen frisser, Direct Marketing is verzwaard, Vrij Uit is actief op Hyves en er zijn online platforms als kiesjepiste.nl gelanceerd.
De insight tot het format van Vrij Zijn: Vrij Uit zag dat consumenten steeds meer behoefte hebben aan inspiratie, als ze zich op een vakantie oriënteren. De keuze voor een vakantie houdt tegenwoordig meer in,dan alleen het selecteren en boeken van een accommodatie.
Het magazine moet vooral merkversterkend werken, dus harde sales is geen primaire doelstelling (alhoewel je natuurlijk wel kunt doorklikken naar de aanbieding). Het gaat Vrij Uit om klantenbinding, en profielverrijking. Het merk wil de klantendata gebruiken om in de toekomst aanbiedingen op maat te kunnen doen.
Het eerste nummer staat in het teken van de feestdagen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid