Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrij Uit lanceert online vakantiemagazine Vrij Zijn

Vrij Zijn is de naam van het nieuwe online magazine van vakantieaanbieder Vrij Uit, dat vanaf vandaag vier keer per jaar verschijnt.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is de naam van het nieuwe online magazine van vakantieaanbieder Vrij Uit, dat vanaf vandaag vier keer per jaar verschijnt. Het magazine moet volgens VrijUit ‘vakantie-inspiratie vanuit interessante invalshoeken bieden’. Dus geen droge opsomming van accomodaties, maar streekrecepten en tips van vakantie-experts; over winkels, restaurants, of bezienswaardigheden in de buurt.

related partner content for mobile comes here

Thomas Cook, eigenaar van Vrij Uit, heeft het merk vorig jaar flink onder handen genomen. In het decembernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat volgende week op de mat valt, vertelt Marjolijn Blok, head of marketing bij Thomas Cook, onder andere over de herpositionering van dit merk: ‘Het merk bediende families, maar in een vrij enge definitie: gezinnen met schoolgaande kinderen. De jongeren waren we kwijt, de retailers waren zo ontevreden dat we niet meer op de schappen stonden.’

Inmiddels is er flink aan het merk gesleuteld en heeft het merk een jongere uitstraling gekregen. Brochures ogen frisser, Direct Marketing is verzwaard, Vrij Uit is actief op Hyves en er zijn online platforms als gelanceerd.

De insight tot het format van Vrij Zijn: Vrij Uit zag dat consumenten steeds meer behoefte hebben aan inspiratie, als ze zich op een vakantie oriënteren. De keuze voor een vakantie houdt tegenwoordig meer in,dan alleen het selecteren en boeken van een accommodatie.

Het magazine moet vooral merkversterkend werken, dus harde sales is geen primaire doelstelling (alhoewel je natuurlijk wel kunt doorklikken naar de aanbieding). Het gaat Vrij Uit om klantenbinding, en profielverrijking. Het merk wil de klantendata gebruiken om in de toekomst aanbiedingen op maat te kunnen doen.

staat in het teken van de feestdagen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in